Informatii utile! Curiozitati si stiri din intreaga lume.

Trucul practicat de firme care poate genera datorii

in Diverse de

Se spune ca reclama este sufletul comertului. Fara ea si tertipurile ei, cum s-ar atrage atentia consumatorilor? Cum ar fi acestia convinsi sa plateasca pentru bunuri sau servicii?

Numeroase firme apeleaza la un truc care atrage atentia clientilor: e-mailul cu super oferte.

E-mailurile care pot crea datorii

Oferte trimise pe e-mail cu mesaje care anunta reduceri, transport gratuit pentru comenzi care depasesc o anumita suma, noi colectii, produse cadou, sunt doar cateva exemple care conving oamenii sa cumpere bunuri sau servicii de care nu au neaparat nevoie. Dar „oferta” este limitata si daca nu mai apare altadata? Este o capcana in care cad multi romani. Se poate scapa de datorii doar rezistand tentatiei de a face cheltuieli nechibzuite.

Nu este o idee buna folosirea economiilor pentru a cumpara lucruri de care nu au neaparat nevoie, doar pentru ca apare o oferta buna in acel moment. Desigur, nu toate ofertele primite pe e-mail sunt rele. Sunt situatii cand o firma anunta o promotie sau un concurs la care oamenii participa platind pentru ceva pe care oricum ar fi dat banii si au nevoie.

Ce se poate face pentru a scapa de e-mailurile nedorite

In lipsa unui scop operational, firmele nu au voie sa trimita e-mailuri promotionale daca destinatarul nu si-a dat consimtamantul. Altfel spus, daca o persoana nu se aboneaza la newsletter sau nu bifeaza undeva o casuta in care scrie ca isi da acceptul pentru a primi mesaje cu reclame si oferte, nu ar trebui sa primeasca e-mailuri promotionale.

Sunt cazuri in care oamenii isi dau initial acceptul sa primeasca e-mailuri promotionale si apoi se razgandesc. Tot ce trebuie sa faca este sa dea click pe linkul de Unsubscribe sau Dezabonare care se afla, in general, la sfarsitul e-mailului. Daca nu exista, pot sa raspunda la respectivul e-mail si sa solicite oprirea acelui gen de mesaje. Firmele au la dispozitie o luna sa remedieze situatia si sa dezaboneze solicitantul, altfel pot fi amendate. Atunci cand nu se rezolva situatia nici dupa o luna, firmele pot fi raportate la dataprotection.ro. Atentie, orice plangere trebuie sa fie insotita si de dovezi (e-mailul nesolicitat, cererea de dezabonare, etc).

Presupunand ca firmele nu tin cont de solicitarile de dezabonare sau ca sunt din strainatate, e-mailurile nesolicitate pot fi marcate ca spam. Orice client de e-mail are un buton care permite acest lucru. De asemenea, se mai poate bloca adresa de e-mail de la care se primeste mesajul nesolicitat.

Pana la urma, este si un act de vointa din partea consumatorilor, sa nu isi cheltuiasca economiile pe lucruri de care nu au neaparat nevoie. Panouri publicitare sunt si in oras, reclame apar si la televizor sau la radio, dar este alegerea consumatorului daca va cheltui banii sau nu. Totusi, este bine ca acestia sa stie ca au dreptul sa-si revoce acceptul de a primi pe e-mail mesaje promotionale si ca exista o autoritate care ii apara (Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal).


Ultimile din

Mergi la SUS