Informatii utile! Curiozitati si stiri din intreaga lume.

Alimentatia anti-stres

in Sanatate de

Starea de anxietate, iritabilitate, problemele cu somnul sunt determinate de igiena vietii noastre. Pentru a restabili echilibrul nervos, mizati pe alimentele relaxante si masa de seara va deveni un adevarat ospat.

Secretele unui moral ridicat si ale unei vitalitati debordante sunt actvitatea fizica, dar si consumul regulat de magneziu si de vitamine B, care intervin in metabolismul tuturor neuromediarorilor. Asadar, cereale integrale, leguminoase (fasole, mazare, linte), fructe de mare si apa minerala. Adaugati in fiecare zi o banana, o mana de migdale sau nuci, cateva patratele de ciocolata amaruie si ceiuri relaxante. Teiul este un foarte bun calmant natural, dar mai exista inca multe altele.

Unele alimente, precum salata verde, merele, lactatele, cicoarea salbatica au calitati sedative. Exista si gustari cu efect linistitor, avand la baza zaharuri lente, rezultatul este relaxant si tonic.

Nu are rost san e umplem stomacul: o felie de paine de secara si putina branza, un fruct sau un iaurt putin indulcit sunt suficiente pentru a-i da creierului cantitatea optima de glucide, necesare mentinerii echilibrului nervos.

Un somn bun trebuie pregatit inca din timpul zilei. Daca sunteti predispusi la insomnii, revizuiti-va obiceiurile privind alimentatia:

  • Mancati pe saturate seara: somnul vine greu daca stomacul tipa de foame.
  • Preparati-va supe de praz, rosii, cartofi… Toate sunt bune.
  • Consumati fara probleme alimente feculente, un desert, dar evitati mancarurile prea grele sau prea grase, ele perturba digestia, nu va lasa sa va simtiti bine daca stati intinse, iar somnul vine mai greu.
  • Portia de carne sau de peste trebuie sa fie moderata (nu mai mult de 100 g), deoarece o masa bogata in proteine determina cresterea cantitatii de caldura produsa de organism si, implicit, a temperaturii corpului; or, noi reusim sa adormim atunci cand aceasta scade.
  • Evitati sa beti cafea sau ceai negru ori verde dupa ora 17:00.

TREBUIE SA MANCAM ALIMENTE ECOLOGICE?

  • Nu toate produsele ecologice au calitati nutritionale superioare fata de celelalte alimente, dar contin mai putine pesticide, erbicide, insecticide, fungicide, antibiotice si OMG (organisme modificate genetic). Cumparand astfel de produse sprijiniti protejarea mediului inconjurator.

Ultimile din

Mergi la SUS