Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunţat, oficial şi destul de pompos, că, „având în vedere preocuparea pentru siguranța și confortul participantilor la trafic, inclusiv în perioada sezonului estival” s-a reluat circulația rutieră pe podul de la Agigea.
Circulaţia a fost reluată începând de vineri, 26 mai, ora 00:00, ea desfăşurându-se pe toate cele 4 benzi, fără restricții. Lucrările la podul de la Agigea s-au reluat începând cu 12 septembrie 2016 și au constat în finalizarea înlocuirii celor 10 hobane ale podului. Între 8 şi.25 mai 2017 traficul a fost închis total pentru executarea următoarelorlucrărilor de tensionare finală a hobanelor, demontare a inelului de pe pilonul central al podului, cu masa de aproximativ 90 tone, execuția rosturilor de dilatație ale podului, frezarea uzurii așternute și înlocuirea acesteia, și execuția marcajului rutier.
Podul de la Agigea asigură legătura între partea de nord – est și cea de sud – est a litoralului romanesc, are o lungime de 269,5 m, o lățime de 14,8 m, iar circulația se desfășoară pe patru benzi, căte două pe fiecare sens. Podul este unul hobanat (cu cabluri care pornesc în formă de evantai dintr-un pilon și susțin astfel tablierul podului), a fost dat în folosință în anul 1983 și traversează Canalul Dunăre – Marea Neagră. Podul de la Agigea face parte din grupul celor 4 poduri cu structuri speciale care asigură traversarea principalelor căi rutiere peste Canalul Dunare-Marea Neagră. (foto: Ministerul Transporturilor)