Informatii utile! Curiozitati si stiri din intreaga lume.

DIETA INVERSA – MANANCI MAI MULT SI SLABESTI

in Diverse de

Împrumutata din lumea culturismului, dieta inversă poate, la început, să sune ca o legenda de pe internet: Mănâncă mai multă mâncare fără să te îngrași.

Dieta inversă este o metodă care implică creșterea lentă și strategică a aportului alimentar zilnic, totul într-un efort de a-ți crește metabolismul. Și în timp ce dieta inversă ar putea părea o cale unidirecțională către recâștigarea în greutate, tehnica oferă de fapt o mulțime de promisiuni – atunci când este făcută corect.

Mananca mai putin si fa mai mult sport. Asta e regula e aur pentru a slabi, dar procesul de pierdere a kilogramelor se poate opri la un moment dat si ce faci cand pare ca nimic nu mai functioneaza? Dai dieta peste cap. Faci exact invers ce ai facut pana acum, adica mananci mai mult si reduce timpul petrecut la sala de sport la cardio, dar incepi sa ridici greutati. Dieta inversa, atunci cand incepe sa functioneze, este mult maisanatoasa decat un regim hipocaloric si poate da rezultate imediat. Pentru inceput, una dintre cele mai populare modalitati de a slabieste reducerea aportului caloric. Dupa ce supunem organismal in mod repetat unui astfel de regim, metabolismul da semne de incetinire. Cand urmezi un regim hipocaloric pentru o perioada mai lunga, corpul va incepe sa ia masuri, principal fiind cea prin care reduce numarul de calorii pe care le arde pe parcursul unei zile si pregatirea corpului pentru a castiga rapid niste kilograme in plus, “de rezerva”. Acest fenomen se numeste “adaptare metabolica”. In conditiile in care corpul lupta continuu sa elimine deficitul caloric necesar slabirii, a consuma mai putine calorii decat arde corpul poate deveni o sabie cu doua taisuri. Dar exista o solutie de a redinamiza metabolismul, iar aceasta e chiar dieta inversa. Inseamna sa incepi sa-ti dinamizezi metabolismul adaugand treptat calorii in dieta si reducand timpul petrecut facand exercitii cardio (in schimb, ridici greutati). Suna simplu, dar dieta inversa inseamna mai mult decat “mananca mai mult si misca-te mai putin!”. Trebuie sa maximizezi rata metabolica fara a depozita grasime in organism, dar e nevoie de rabdare pentru a obisnui metabolismul cu astfel de schimbari.

În general, nu recomandăm să mănânci ca un culturist.

CE SE INTAMPLA IN TIMPUL ADAPTARII METABOLICE

Cand reduci numarul de calorii, incepe procesul de slabire. Odata cu acesta, incepe si procesul de pierdere de energie, iar corpul raspunde imediat incetinand metabolismul. Organele incep sa consume mai putina energie, inima bate mai incet, hormonii care influenteaza metabolismul si pofta de mancare sunt afectati, se consuma mai putina energie in timpul diverselor activitati fizice, vei consuma mai putine calorii pentru a absorbi si digera alimentele pentru ca mananci mai putin, muschii devin mai eficienti si necesita mai putin combustibil. Aceste schimbari vor duce la consumarea a mai putine calorii. Atat timp cat metabolismul poate fi incetinit, acesta poate fi si dinamizat, si pe acest lucru se bazeaza dieta inversa. Dar asta necesita timp, nu inseamna ca poti da iama in pizza in fiecare seara si sa nu te ingrasi. Acest proces poate dura si doua luni, pana cand organismal nu mai transforma in grasime caloriile primite, ci incepe sa le arda eficient. Ai nevoie de rabdare si de un plan bine definit.

ESTE O DIETA DESTINATA CELOR CARE FAC SPORT

Dieta inversa este un instrument extraordinar pentru urmatoarele persoane; celor care isi doresc un corp fit, un procent mic de grasime si mare de masa musculara, perntru cele care mananca complusiv si care de multe ori se frustreaza prin reducerea caloric si, cel mai  important, este o dieta clar destinata persoanelor care sunt dispuse sa mearga la sala. Aceasta dieta trebuie facuta sub indrumarea clara a unui specialist in nutritie si a unui antrenor personal calificat, astfel riscati sa va reglati organismul si metabolismul.

Trebuie să faci o dietă inversă după pierderea în greutate?

Încă nu ești sigur dacă dieta inversă este potrivită pentru tine? Ia în considerare o dietă inversă dacă:

Ai restricționat caloriile la mai puțin de 80% din TDEE actual (pe baza noii greutăți).

Ai câștigat masă musculară și te antrenezi în mod regulat.

Te descurci cel mai bine cu o abordare structurată a alimentației sănătoase.

Chiar dacă vă încadrați în una sau în toate aceste categorii, nu există niciun motiv remarcabil pentru care este necesar. Până la urmă, depinde de preferințele personale și de ceea ce te simți confortabil. După ce sunteți într-un regim de ceva timp, un plan continuu sau un obiectiv la care să lucrați poate ajuta la menținerea unor oameni pe drumul cel bun, decât să sară înapoi la un stil „normal” de a mânca pentru ei. Dacă simțiți că vă este greu să respectați o dietă, în primul rând, adăugarea alimentelor delicioase și a caloriilor înapoi lent, ar putea avea mai mult sens pentru dvs. Dar dacă înțelegeți noile dvs. nevoi de calorii și simțiți că ați stăpânit deja o abordare durabilă a întreținerii, apelați la ea!


Ultimile din

Mergi la SUS