Informatii utile! Curiozitati si stiri din intreaga lume.

BRÂNZA, LAPTELE ȘI OUĂLE NU CRESC COLESTEROLUL!

in Sanatate de

După ce ani la rând cercetătorii au avertizat cu privire la efectul negativ al grăsimilor din brânză, lapte sau al gălbenușului asupra colesterolului, cele mai recente concluzii indică altceva.

În ultima jumătate de secol a fost susținută ideea conform căreia alimentele bogate în grăsimi animale duc la boli cardiovasculare. Însă oamenii de știință americani au constatat în urma celor mai recente cercetări că această ipoteză nu se confirmă, subliniind acest lucru și în Ghidul Alimentar aprobat de Guvernul SUA 2015. “Aceste noi recomandări înseamnă o confirmare a unor ipoteze alternative care au circulat de-a lungul a zeci de ani în paralel cu cele care condamnau colesterolul”, declara consultantul roman în nutriție și fitness Cristian Mărgărit. “Însă de la început au fost contestate studiile care indicau aportul alimentar de colesterol drept vinovat pentru bolile cardiovasculare. Un exemplu este așa-numitul “paradox-francez”, unde s-a constatat o incidență scăzută a acestor boli în pofida consumului mare de colesterol în Franta și alte zone”, mai adaugă specialistul.

VARIANTELE ECOLOGICE SUNT CELE MAI SIGURE

Dintre tipurile de brânză, de lactate și de ouă, iată care sunt cele care ar merita să fie alese în primul rând, în opinia lui Cristian Mărgărit, sunt cele cu un conținut mediu de grăsime și cele fermentate (iaurt, brânzeturi maturate). Pentru lactatele “de țară” (în special de la oi și capre care au păscut iarba) se pot alege variantele tradiționale. Ouăle de la găini crescute în libertate sunt, cu siguranță, mai hrănitoare. Variantele “bio” (ecologice) sunt cele mai sigure. Din păcate, sunt si ceva mai scumpe, ceea ce le face mai puțin accesibile publicului larg.”

ALIMENTAȚIA ȘI SPORTUL AJUTĂ

Chiar daca nu este necesar să urmărim cantitățile de colesterol din dietă (pentru oamenii sănătoși) este important să corelăm alimentația cu modul de viață și să evităm excesele. Acestea sunt cauzate în principal de consumul mare de zahăr, făină albă, uleiuri vegetale, așadar surse de calorii goale. Sportul făcut după posibilitățile fiecăruia și un program de odihnă corespunzător ajută cel mai mult la prevenirea bolilor omului modern.

CAPCANELE RĂMÂN!

Restricția în privința consumului de ouă se mentine la diabetici și la persoanele cu anumite predispozitii genetice (aproximativ 1 din 4 oameni), cărora medicii le impun un regim special.

Atenție la prepararea termică (ex.: prăjirea) și la asocierile acestor alimente bogate în grăsimi cu alimente bogate în carbohidrați (zahăr, făinoase) ceea ce duce la un exces total de calorii.

Lactatele, ouăle și alte alimente bogate în colesterol nu pot fi mâncate “la liber”, pentru simplu motiv că excesul în sine este cel care dăunează, nu o anumită componentă neapărat.

 


Ultimile din

Mergi la SUS