Informatii utile! Curiozitati si stiri din intreaga lume.

Masajul, cea mai eficienta terapie naturista

in Sanatate de
DISTRIBUIE PE FACEBOOK

Masajul este una dintre cela mai vechi terapii naturiste. El contribuie la sanatatea fizica si emotionala si poate, in functie de miscarile practicate, stimula sau relaxa muschii, imbunatatii circulatia si favoriza vindecarea unei mari varietati de suferinte. In combinare cu aromaterapia, avand in vedere ca patrunderea uleiurilor esentiale sau a lotiunilor in piele se face cu ajutorul masajului, ofera o gama larga de avantaje terapeutice.

Dintre toate simturile, pipaitul este cel mai important. Il percepe chiar si fatul, in viata intrauterina. Medicii chinezi si-au folosit de mii de ani aceste cunostiinte. In China, masajul face parte din medicina traditionala, alaturi de acupunctura. Medicii din Grecia si Roma antica prescriau masajul, dar in Evul Mediu el a disparut din arsenalul terapeutic occidental. A redevenit popular abia la inceputul secolului al XIX-lea, datorita lucrarilor unui suedez, Per Henrik Ling, carea a creat masajul sau gimnastica suedeza. In secolul alXX-lea s-au inventat multe tipuri de masaj – unele derivate din ideile lui Ling, altele influentate de medicina chineza si cea japoneza.

Toate sunt benefice pentru sistemul muscular, relaxand muschii incordati si tonifiindu-i pe cei lasati. In plus, au efecte benefice si asupra organismului in ansamblu, deoarece amelioreaza circulatia sangelui si a limfei.

Dupa opinia practicienilor chinezi, masajul favorizeaza si fluxul energiei vitale sau qi, prin reteaua de canale sau meridiane, astfel incat poate fi utilizat in tratamentul multor afectiuni. O terapie japoneza specializata, shiatsu, se baseaza pe o forma de masaj care actioneaza asupra punctelor unde se crede ca meridianele (sau canalele energetice) sunt aproape de suprafata pielii. Se crede ca aceasta terapie regleaza curgerea energiei.

CERETI SFATUL UNUI SPECIALIST

Cand incepeti masajul cu un terapeut profesionist, probabil ca veti fi sfatuit sa evitati consumul de alcool in ziua respectiva si sa nu mancati nimic doua ore inaintea unei sedinte. Masajul in sine va diferi in functie de problema pacientului. Terapeutul se poate concentra pe o anumita zona sau poate lucra pe intreg corpul. Tratamentul ar trebui sa nu fie dureros, desi muschii tensionati pot fi sensibili. La sfarsitul sedintei terapeutul poate sa “readuca la realitate” tinandu-va picioarele timp de 20 de secunde, apoi va va lasa sa va odihniti un timp. Dupa masaj va veti simti relaxat sau plin de energie. Muschii mai pot fi rigizi scurta vreme, mai ales daca inainte va dureau. In acest caz, terapeutul va poate sfatui sa faceti o baie calda de 30 de minute cand ajungeti acasa si apoi sa va frictionati energic cu prosopul.

MISCARI DE BAZA IN MASAJ

Exista trei tipuri principale: efleurajul, petrisajul si frictiunea. Ele se folosesc pentru relaxarea si tonifierea muschilor. Efleurajul este o miscare usoara recomandata la inceputul masajului, ajutand si la ungerea pielii pacientului. Este utila pentru relaxarea generala, dar si pentru intinderea fibrelor muschilor durerosi:

  • Puneti-va palmele una langa alta, cu degetele apropiate, ele trebuie sa fie relaxate, dar nu moi.
  • Faceti-le sa alunece pe intreaga lungime a muschilor de jos in sus, spre cap; mentineti-va palmele si degetele in contact cu pielea pacientului, ca sa-i simtiti morfologia corpului.
  • Miscarea descendenta va fi mai usoara, folosind doar varfurile degetelor.

Petrisajul este o miscare care ce foloseste dupa efleuraj. Se aplica pe spate, pe partea de sus a pieptului, pe picioare si fese. Ea separa fibrele musculare contractate si ajuta muschii sa  se debaraseze de reziduuri:

  • Cu degetele desfacute, puneti podul palmei in mijlocul zonei pe care vreti sa o tratati.
  • Impingeti, pe rand, cu podul palmei fiecarei maini. Apasati destul de tare dar nu incat sa-l doara pe pacient.
  • Nu prelungiti petrisajul, treceti la alta zona.

Masajul ptin frictiune se aplica pe o serie de puncte specifice sau acolo unde muschii spatelui sunt contractati. Folositi putin ulei sau deloc, pentruu ca mainile sa nu alunece in afara punctului masat. Miscarea, intotdeauna circulara, ar tebui sa fie de sus in jos. Evitati sa apasati direct pe sira spinarii:

  • Apasati incet punctul respectiv, cu buricul degetului mare sau al aratatorului. Cresteti apasarea treptat.
  • Masati in cerc 10 pana la 15 secunde.
  • Slabiti apasarea treptat.
  • Repetati miscarea o data sau de doua ori.
  • Folositi efleurajul pentru a relaxa muschii.

FOLOSIREA TERAPIEI LA DOMICILIU

Masajul este usor de realizat. Puteti incerca singur unele tipuri de masaj – de exemplu, pe maini, brate, picioare si umeri. Dar rezultatul este mai bun daca va face altcineva masaj si viceversa. Masa de masaj profesionala este utila, dar nu esentiala. Persoana careia i se face masajul poate sta intinsa pe pat sau direct pe pardoseala, pe care se pune o saltea din burete sau o patura groasa si un prosop mare. Cand lucrati asupra umerilor, persoana ar trebui sa fie asezata pe un taburet si  sa se aplece in fata, pe spatele unui fotoliu.

SPRIJINIREA: In functie de partea corpului care este supusa masajului, veti avea nevoie de un mijloc de sustinere.

  • Daca masati spinarea unei persoane intinse cu fata in jos, puneti-i o perna sub cap si un prosop facut sul sub genunchi.
  • Daca-i masati gambele, sprijiniti gleznele cu o perna.
  • Daca lucrati asupra partilor din fata ale picioarelor, puneti-i o perna sub genunchi.
  • Daca masati spinarea si umerii unnei persoane asezate cu fata in jos, puneti-i o perna sub piept.

ULEIURILE SI LOTIUNILE: Exista numeroase uleiuri de masaj. Cel mai bun pentru uzul general este uleiul de migdale dulci, dar puteti folosi orice crema care nu este parfumata si nu este absorbita prea repede in piele. Daca persoana are pielea grasa, folositi in loc de ulei pudra sau malai fin.

CALDURA: Masajul este mai eficient intr-o atmosfera relaxata, asa ca mentineti incaperea calduroasa si linistita si acoperiti cu un prosop partile corpului pe care nu le masati.

APASAREA: Indiferent de tipul de masaj folosit, se aplica urmatoarea regula: cu cat miscarea este mai indelungata, cu atat trebuie sa fie mai usoara, iar cu cat este mai scurta, cu atat apasarea sa fie mai viguroasa. Miscarile mai rapide sunt energizante, cele lente sunt linistitoare. Fiecare persoana prefera un anumit tip de apasare, asa ca masorul se orienteaza dupa persoana pe care o maseaza.

PRECAUTII SPECIALE

  • Nu faceti masaj daca aveti febra.
  • Daca ati suferit recent o interventie chirurgicala, nu faceti masaj pe zona afectata sau in vecinatatea ei.
  • Nu faceti masaj imediat dupa masa sau daca in ziua respectiva ati consumat alcool.
  • Nu faceti masaj pe zone invinetite sau inflamate si evitati apasarea sub genunchi sau pe regiunile osoase.
  • Daca este sau ar fi vorba despre o sarcina, nu sunt premise decat miscarile blande si trebuie evitat masajul pe zona inferioara a spatelui si abdomenului. Femeile insarcinate trebuie sa apeleze la un masor cu experienta.
  • Daca urmati un tratament medical, intrebati medical daca masajul nu este contraindicat.
  • Daca aveti o durere inexplicabila, o umflatura sau o stare generala proasta, cereti acordul medicului inainte de a face masaj.

DISTRIBUIE PE FACEBOOK

Loading...

Ultimile din

Privacy Policy Settings

Mergi la SUS