Informatii utile! Curiozitati si stiri din intreaga lume.

5 Motive Pentru Care să Alegi o Saună Uscată: Cum Influențează Sauna Calitatea Vieții?

in Sanatate de

Sauna uscată și-a câștigat popularitatea binemeritată datorită efectelor terapeutice dovedite, întrucât induce utilizatorilor o stare de profundă relaxare a minții și trupului.

Sauna uscată este o simplă cameră, prevăzută cu pereți și bănci fabricate din lemn. Nivelul de umiditate variază între 10 – 20%. Încălzitorul electric menține temperatura de 90 de grade la nivelul podelei și poate crește chiar până la 185 de grade. Apa se scurge prin podea pentru menținerea ambientului uscat în încăpere.

Sauna uscată și efectele miraculoase ale ședințelor de terapie

Cum ne ajută sauna uscată să ne păstrăm sănătatea fizică și starea generală de bine? Care sunt motivele care te convingem că o saună uscată de exterior se va dovedi o investiție inteligentă pentru lung timp?

  • Îmbunătățește tensiunea arterială

Ședințele de saună sunt recomandate în special persoanelor care suferă de diverse afecțiuni, precum hipertensiunea arterială, bolile cardiovasculare sau cele neurocognitive. Studiile au arătat în cadrul unui experiment faptul că, o jumătate de oră de saună a redus tensiunea arterială sistolică și pe cea diastolică.

Saunele pot indica reacția vaselor de sânge față de schimbările de presiune. Mai mult, saunele contribuie la adaptarea vaselor sangvine la presiune și de asemenea, cresc ritmul cardiac.

  • Reduce riscul accidentelor vasculare cerebrale

Doar 30 de minute de saună îmbunătățesc sănătatea cardiovasculară. Nivelul ridicat de rigiditate al arterelor predispune persoana la infarcturi. Totuși este indicat să consulți un medic înainte de a decide să participi la ședințele de saună, mai ales dacă ai antecedente de accidente vasculare.

  • Îmbunătățește funcția creierului

Circulația corectă a sângelui duce atât la sănătatea optimă a inimi, cât și la îmbunătățirea activității creierului. Ședințele de saună generează o calitate mai bună a somnului, o stare psihică relaxată, simptome reduse de depresie și anxietate. 

De asemenea, există studii care au dovedit legătura dintre ședințele regulate de saună și scăderea riscului de demență sau Alzheimer.

În concluzie, mersul periodic la saună protejează creierul și întârzie sau chiar combate dezvoltarea problemelor de memorie.

  • Elimină afecțiunile cronice

Sauna a fost asociată cu ameliorarea durerilor apărute la nivel muscular și osos, precum și cu scăderea inflamațiilor în sânge. Inflamațiile sunt responsabile pentru senzații de oboseală și dureri în corp. 

De reținut este faptul că, terapia prin saună nu poate vindeca afecțiunile, ci doar poate participa la prevenirea și încetinirea lor, precum și la calmarea durerilor.

  • Protejează plămânii

Studiile au demonstrat că mersul la saună îmbunătățește funcțiile pulmonare. În plus, acest obicei reduce riscul de a contacta o răceală sau pneumonie, dacă utilizezi sauna pe timpul iernii.

Rutina corectă pe care să o respecți înainte de începerea ședințelor de saună

Acum că ai descoperit efectele saunei asupra corpului și sănătății tale psihice, ia în calcul o serie de reguli utile pe care să le aplici de fiecare dată înainte de terapie.

Evită alcoolul

Băuturile alcoolice încurajează deshidratarea, hipotensiunea, favorizează aritmia și pot conduce la moarte subită.

Limitează timpul la saună 

Timpul recomandat de medici pentru terapie este de 5-10 minute, 2-3 zile pe săptămână. Dacă respecți terapia și ești constant, atunci va crește și nivelul tău de toleranță. Astfel, ședințele de saună vor progresa chiar și până la 40 de minute, 3-5 zile pe săptămână.

Hidratează-te bine

Prin baia cu aburi pierzi o cantitate enormă de apă prin transpirație. Evită deshidratarea și consumă 2-4 pahare de apă.

Supraveghează copii

Copiii mai mari de 6 ani pot folosi sauna, dar timpul petrecut aici nu trebuie să depășească 15 minute.

Sauna umedă versus sauna uscată – Care sunt principalele diferențe?

Elementul esențial de diferențiere între cele două vizează specificul încăperii. Astfel, procedura de saună uscată se desfășoară în cabine realizate din lemn, pe când sauna umedă este efectuată în spații fabricate din ceramică.

O altă diferență implică nivelul de umiditate specific celor două categorii. Sauna umedă presupune un nivel de umiditate maxim. Temperatură tipică saunei umede variază între 35 – 50 de grade.

Specialiștii recomandă efectuarea dușurilor calde înainte de sauna uscată în scopul pregătirii corpului pentru procedură. În privința saunei umede, de preferat este alternarea dușului cald urmat de cel rece, cu scopul de a stimula elasticitatea vaselor sangvine.

Sauna umedă contribuie la reducerea frecvenței crizelor de astm, eliminarea stresului, îmbunătățirea aspectului pielii, relaxarea mușchilor în urma antrenamentelor sportive sau a efortului intens. 

Indiferent că optezi pentru sauna umedă, sau rezonezi cu ambientul oferit de procedura de saună uscată, ambele asigură corpului tău avantaje valoroase. 

De la relaxarea mușchilor încordați și până la combaterea sau încetinirea progresiei unei boli, sauna și-a depășit statul de moft devenind chiar o terapie recomandată de medici. Efectele miraculoase pot fi accentuate cu ajutorul cromoterapiei, aromaterapiei sau a terapiei prin muzică. 

Dacă ți-ai propus să revoluționezi stilul de viață și să incluzi în rutina ta obiceiuri binefăcătoare pentru fizic și psihic, reține că terapia cu saună are în vedere dirijarea corectă a emoțiilor, a percepțiilor, precum și echilibrarea reacțiilor noastre.


Ultimile din

Mergi la SUS