„Brexit. Nu credeai că se va întâmpla vreodată, dar totuși s-a întâmplat. Așa că treaba stă în felul următor: dacă nu-ți surâde ideea de a fi blocat pe o insulă cu Boris și Nigel (doi dintre liderii politici care au susținut ieșirea din UE) pentru restul vieții tale, avem un plan.” Acesta este mesajul cu care sunt întâmpinați britanicii pe un site care îi invită să se mute în Transilvania după Brexit.
„Da, acea Transilvania”, le spun ardelenii care au creat site-ul Transylvania Beyond britanicilor curajoși să afle mai multe despre planul lor.
Primul motiv oferit britanicilor de a se mută în Transilvania este acela că ardelenii deja au convins un cetățean britanic să ia în considerare regiunea, și nu orice britanic – Prințul Charles, care e fascinat de Transilvania și își petrece, deseori, timpul liber în zonă rurală din județele Brașov și Mureș.
„Transilvania este pur și simplu incredibilă”
Alte motive invocate pentru că britanicii să se mute în Transilvania țin de faptul că aici pot găsi probabil cea mai spectaculoasă natură din Europa, cea mai bună conexiune la internet, cei mai mulți specialiști în IT din U.E., faptul că majoritatea tinerilor vorbesc foarte bine engleză, un mediu propice pentru antreprenori, conexiuni aeriene excelente cu orașe din Marea Britanie, sistem medical privat excelent, festivaluri recunoscute la nivel european, nivel crescut al calității vieții, mâncare delicioasă și un număr surprinzător de mic de vampiri.
„Campania ‘We have a plan’, parte din proiectul ‘Transylvania Beyond’, a început pe 27 iunie (la trei zile după aflarea rezultatelor votului pentru Brexit – n.red.). După primele 12 ore de la lansare, peste 20 de antreprenori britanici își arătaseră deja printr-un email interesul de a investi în Cluj. Dacă interesul britanicilor se menține constant, ne așteptăm că până la sfârșitul săptămânii să avem o lista de peste 100 de antreprenori britanici interesați să deschidă o companie în inimă Transilvaniei”, a declarat Claudia Sirbulescu, PR Manager al firmei de consultanță și inovație Heraldist & Wondermarks, cea care se află în spatele campaniei.
Potrivit rezultatelor anunțate după numărarea tuturor voturilor din cele 382 de circumscripții electorale, 51,9% dintre cetățenii britanici s-au pronunțat în favoarea ieșirii țării din UE, potrivit BBC News online.
Pentru ieșirea din Uniunea Europeană au votat puțin aproximativ 17,4 milioane de cetățeni, în timp ce pentru rămânerea în UE s-au înregistrat puțin peste 16 milioane de voturi.
Sursa: bzi.ro