Televizoarele la care românii s-au uitat în perioada comunistă au revenit. ”Se vor axa pe nostalgie și preț accesibil”

in Diverse

Celebre în perioada comunistă, Diamant au fost pentru mulți români primele televizoare la care s-au uitat vreodată. Filme precum „Liceenii”, „Columna”, „Mircea”, desenele animate „Mihaela”, „Gopo” sau „Nu, Zaietz, nu pogodi” au fost vizionate pentru prima dată pe aceste tipuri de televizoare.

Acestea au reapărut acum în magazine. Nu mai sunt cu tub, groase și de lemn, ci moderne și relativ subțiri. De la subbrand la marcă separată Televizoarele Diamant au fost readuse pe piață ca gamă Horizon.

Acestea vor apărea însă ca marcă separată începând din martie 2019, când va avea loc lansarea oficială. Momentul vine după ce Network One Distribution (NOD), compania care le produce, a obținut în 2018 brandul Diamant de la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM). Modelele disponibile acum sunt cu diagonale de 55, 60, 80, 101, 109 și 127 centimetri, și cu rezoluții de 1366 x 768 sau 1920 x 1080 pixeli. 

Noile modele nu sunt inteligente, pentru că se adresează persoanelor care caută produse accesibile. 

Cel mai ieftin costă sub 100 de euro Modelul cu diagonala de 60 de centimetri costă acum în jur de 450 de lei pe site-urile de specialitate, iar cel de 80 de centimetri se găsește la vânzare cu 589 de lei. Cu cât crește’ ca mărime cu atât urcă și prețul: televizorul cu diagonala de 101 centimetri costă în jur de 850 de lei, iar cel de 109 centimetri pornește de la 899 de lei. Varianta „de top”, cu ecran de 127 de centimetri, este aproximativ 1.300 de lei. 

Modelele care vor fi lansate din martie vor avea alt design și alte specificații și, cel mai probabil, alte prețuri. Cristian Postolachi, directorul de dezvoltare al Network One Distribution și cel care se ocupă de mărcile Horizon și Diamant, spune că ținta este inclusiv de lansare a unui televizor Diamant 4K cu funcții de bază, fără a fi inteligent. Acesta spune că televizoarele Diamant se vor axa pe „nostalgie și preț accesibil”. Compania are însă planuri mari pentru ele: în 2019, NOD estimează că va vinde 200.000 de televizoare, dintre care 100.000 Diamant și 100.000 Horizon. În 2018, Horizon a vândut 120.000 de unități și s-a clasat pe locul al patrulea ca popularitate în România, cu o cotă de piață de 6,8%, în urma Samsung, LG și a Vortex, marca proprie a Altex.