Press "Enter" to skip to content

Românii, pe ultimele locuri în UE după ponderea cheltuielilor pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte

Gospodăriile din Uniunea Europeană au alocat anul trecut, în medie, 4,9% pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte din cheltuielile totale de consum, pe ultimele poziţii în rândul statelor membre fiind gospodăriile din Bulgaria şi România, care au alocat 3,2%, respectiv 3,4% din cheltuieli pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte, în timp ce gospodăriile din Estonia au alocat 6,8% din cheltuieli în acelaşi scop, arată datele publicate miercuri de Eurostat.

La nivelul UE, în 2016, cheltuielile totale pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte au reprezentat 395,4 miliarde de euro, echivalentul a 2,7% din Produsul Intern Brut al UE, sau 800 de euro pe cap de locuitor al UE. Cheltuielile anuale ale gospodăriilor pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte sunt puţin mai mari decât sumele cheltuite pentru sănătate, transmite Agerpres.

Între 2006 şi 2016, ponderea cheltuielilor pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte în totalul cheltuielilor de consum al gospodăriilor a scăzut în majoritatea statelor membre, inclusiv în România unde au scăzut de la 3,9% din totalul cheltuielilor de consum al gospodăriilor în anul 2006 la 3,4% în anul 2015, ultimul an în care sunt disponibile date pentru România.

Cele mai mari scăderi în perioada 2006-2016 s-au înregistrat în Lituania, scădere de 1,9 puncte procentuale, Grecia, scădere de 1,3 punte procentuale, şi Spania, scădere de 1,1 puncte procentuale.

În contrast, ponderea cheltuielilor pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte în totalul cheltuielilor de consum al gospodăriilor a crescut în şapte state membre, cel mai mult în Polonia, creştere de 0,6 puncte procentuale, alături de Lituania şi Marea Britanie, creştere de 0,5 puncte procentuale.

În 2022, gospodăriile din Uniunea Europeană au înregistrat o creștere semnificativă a cheltuielilor pentru îmbrăcăminte și încălțăminte, acestea crescând cu 11,5% față de 2021, depășind nivelurile de dinaintea pandemiei. Totuși, în România, alocarea pentru acest segment rămâne printre cele mai scăzute din Europa, cu doar 3,4% din cheltuielile totale de consum, o valoare similară cu cea din Bulgaria. Aceasta reflectă o tendință de scădere observată în majoritatea statelor membre UE în ultimul deceniu.

La nivelul UE, cheltuielile pentru îmbrăcăminte și încălțăminte în 2022 au totalizat aproximativ 400 de miliarde de euro, adică aproximativ 2,7% din PIB-ul Uniunii, cu o medie de 800 de euro cheltuiți pe cap de locuitor. Deși cheltuielile pentru acest sector au înregistrat o revenire post-pandemie, în unele țări precum România, gospodăriile continuă să prioritizeze alte domenii, cum ar fi utilitățile și produsele alimentare, în defavoarea îmbrăcămintei și încălțămintei.

Dacă sunteți în căutarea unor opțiuni accesibile și moderne pentru îmbrăcăminte bărbătească, puteți explora oferta magazinului online cu imbracaminte barbatească, care oferă o gamă largă de produse de calitate.

Acest articol a fost realizat în colaborare cu coutureforgentlemen.ro.

Trimite prietenilor
Creare Site Web by O24.RO