Lovitura DURA pentru ”smecherii” din taximetrie: Liberalizarea totala a licentelor de taxi sau autorizarea platformelor de ridesharing

in ExtraNews de

Romania pare ca doreste sa urmeze modelul Poloniei si al altor state europene care au rezolvat disputele in domeniul transportului de persoane fie prin liberalizarea totala a pietei licentelor de taxi, fie prin autorizarea platformelor de ridesharing si licentierea usoara a soferilor parteneri, au declarat surse parlamentare pentru stiripesurse.ro. Astfel, viitoarea ordonanta pentru reglementarea serviciilor de ridesharing ar putea aduce o adevarata bomba in domeniul transportului de persoane, si pentru SMECHERII gen Manolache. Daca Guvernul va merge pe varianta liberalizarii totale a pietei licentelor de taxi, atunci masura ar putea face sa dispara sclavia din taximetrie. In prezent, multi dintre soferii de taxi sunt deseori victimele cartelurilor din taximetrie, adica a unui grup foarte retrans de oameni influenti care detin majoritatea licentelor de taxi si care dicteaza dupa bunul plac preturile si planurile care trebuie indeplinite de cei carora le inchiriaza licentele. Exact cum se intampla la Iasi cu Mircea Manolache si altii.

O alta varianta aflata in prezent in analiza se refera la autorizarea platformelor de ridesharing si la crearea unui mecanism usor de licentiere a soferilor parteneri.

Decizia urmeaza sa fie luata in urma analizei grupului interministerial format la nivelul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice si Ministerului Transporturilor. Atat ministrul Dezvoltarii, Daniel Suciu, cat si ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, au declarat public ca sustin ordonanta pentru reglementarea activitatii de ridesharing.

In Polonia, liberalizarea pietei de taximetrie va fi finalizata complet in acest an, dupa ce guvernul de la Varsovia a adoptat mai multe masuri in domeniul ridesharing. In alte state, precum Slovacia, Finlanda sau Estonia acest lucru s-a intamplat inca din anul 2018. De asemenea, tari precum Portugalia sau Croatia au adoptat regulamente pentru cei care fac ridesharing, iar licentierea soferilor este foarte usoara.

Controversatul om de afaceri Mircea Manolache, care controleaza o mare parte din piata transportului in regim de taxi din Iasi, a sustinut in repetate randuri cu surle si trambite ca afacerile sale aduc sume uriase la bugetul statului, iar venirea companiilor de transport moderne precum Uber sau Taxify/Bolt vor aduce bani mai putini la bugetul statului, dar si pierderea unor locuri de munca ocupate in prezent de soferi. Un neadevar crunt. In schimb, Mircea Manolache controleaza aproximativ 100 de licente de transport in regim taxi, licente care se vand si cu cateva zeci de mii de euro. In schimb, oamenii care vor sa munceasca cinstit si legal, sunt nevoiti sa suporte aceste lucruri.