Auditul este o parte importantă pentru o afacere. Fie că este vorba despre un audit financiar sau un audit intern, fie că este vorba despre chestiuni mai amănunțite, precum un audit SEO, cert este faptul că aceste acțiuni pot ajuta o afacere să înțeleagă mai bine poziția în care se află și cum ar trebui să procedeze în viitor.
Un audit SEO reprezintă un proces prin care sunt analizate și evaluate detalii tehnice, de conținut și optimizare ale paginilor dintr-un site web. Această evaluare oferă o viziune obiectivă și de ansamblu asupra aspectelor care necesită îmbunătățiri sau schimbări și ajută la formarea unui „plan de bătaie” pentru acțiunile viitoare. De asemenea, un audit SEO reușește să le ofere specialiștilor dintr-o agenție SEO oportunitatea de a observa care sunt cele mai urgente aspecte care necesită atenția lor. Spre exemplu, poate fi recomandat ca o parte din buget să fie alocată modificărilor de ordin tehnic, iar o parte mai mică din buget să meargă spre obținerea de backlinkuri de calitate.
Aceste decizii pot fi luate doar având în față rezultatele auditului SEO, iar o agenție de marketing online, așa cum este și Limitless.ro, te poate ajuta cu schimbările pe care trebuie să le aduci site-ului tău pentru a-l optimiza corect SEO.
Auditul SEO – un pas esențial pentru o strategie corectă
Realizarea unui audit SEO poate aduce mai multe beneficii pentru afacerea ta pe termen lung. Printre principalele aspecte punctate într-un astfel de audit și beneficiile fiecăruia în parte se numără:
- Analiza conținutului
Conținutul de pe site-ul tău, fie că este vorba despre secțiunea de blog, a categoriilor și subcategoriilor sau a altor pagini relevante, este o componentă de bază când vine vorba despre optimizarea pentru motoarele de căutare. Un audit SEO va analiza conținutul din punct de vedere al calității și relevanței. Vor fi evaluate atât structura, cât și folosirea corectă a cuvintelor cheie, respectarea indicațiilor legate de dimensiune, optimizarea imaginilor, organizarea conținutului și alte elemente specifice.
Dacă se va observa că nu sunt respectate principalele reguli referitoare la cum trebuie optimizat conținutul, specialiștii vor recomanda refacerea acestuia, optimizarea corespunzătoare și remedierea problemelor identificate. Această parte este importantă pentru că un conținut bine structurat, relevant și de calitate va atrage mai mulți vizitatori și contribuie la creșterea ratei de conversie.
- Identificarea problemelor tehnice
Un audit SEO analizează și aspecte care țin de optimizarea tehnică a site-ului. De la viteza de încărcare, la structura URL-urilor și optimizarea pentru mobil, identificarea și remedierea posibilelor probleme tehnice pe care site-ul tău le are vor îmbunătăți experiența utilizatorilor. În plus, șansele unei poziționări mai bune în SERP sunt mai crescute, site-urile puse la punct din punct de vedere tehnic sunt văzute într-o lumină pozitivă de către algoritmii de clasare ai Google.
- Evaluarea backlinkurilor
Paginile de pe alte site-uri care fac trimitere către site-ul tău sunt un factor de ranking important. Backlinkurile trebuie să fie în primul rând calitative și relevante, iar mai apoi este luată în considerare cantitatea lor. Un audit SEO va examina profilul de backlinkuri și va identifica eventualele linkuri care pot atrage penalizări din partea Google (ferme de linkuri), linkurile care nu mai funcționează (broken links) etc.
Remedierea problemelor care țin de profilul de backlinkuri va contribui la o mai bună clasare în Google și va oferi o imagine clară în legătură cu pașii necesari pentru a îmbunătăți acest profil și, în consecință, poziția din clasamentul paginilor de rezultate Google.
- Evaluarea cuvintelor cheie folosite
SEO se bazează pe cuvinte cheie, ele sunt cărămizile cu care se construiește tot ceea ce ține de optimizare. Așadar, identificarea cuvintelor cheie relevante pentru fiecare pagină și pentru fiecare tip de interogare a utilizatorilor este un pas important pentru a obține rezultate mulțumitoare din SEO. Auditul SEO examinează cuvintele cheie folosite în paginile din site, dar și cuvintele cheie care sunt urmărite în tool-urile de monitorizare a performanței pentru a asigura că site-ul este optimizat pentru acele cuvinte cheie care au cele mai mari șanse să aducă conversii.
Dacă sunt observate nereguli în ceea ce privește cuvintele cheie folosite, se va începe demersul unui nou keyword research și se va reface conținutul pentru paginile în cauză. Acesta este unul dintre pașii mai urgenți când vine vorba de acțiunile care trebuie realizate după finalizarea auditului. Folosirea greșită a cuvintelor cheie îi va oferi semnale diferite roboțelului Google, iar acesta va fi „confuz” în legătură cu ceea ce se află cu adevărat pe site-ul tău.
În funcție de cerințele pe care le ai atunci când realizezi un audit SEO, specialiștii pot realiza diverse alte analize, cele exemplificate anterior fiind doar cele principale. Spre exemplu, un audit SEO se poate concentra și asupra concurenței, pentru o analiză comparativă între tine și competiție. Astfel, pot fi identificate noi oportunități de promovare sau pot fi găsite modalități prin care să fii cu un pas înaintea celorlalți.
Mai mult decât atât, rezultatele unui audit SEO îți pot oferi sugestii pentru îmbunătățirea paginilor de produs, a paginii de check-out etc. Practic, fiecare site are anumite pagini esențiale în procesul de achiziție, care ar trebui construite cu mare atenție și având în minte nevoile utilizatorilor în acel punct.
Așadar, după finalizarea procesului de audit, specialiștii îți vor oferi o serie de recomandări pentru a îmbunătăți anumite elemente din site. În funcție de agenția pe care ai ales-o să se ocupe de audit, există posibilitatea ca aceleași persoane să se ocupe de realizarea îmbunătățirilor necesare. Recomandările pot include atât elemente ale optimizării SEO on-page, cât și off-page, sugestii pentru crearea de conținut relevant etc.
În general, auditul SEO poate fi realizat periodic, pentru a observa îmbunătățirile și schimbările care pot apărea, de exemplu, în profilul de backlinkuri. Realizarea regulată a unui audit SEO, împreună cu monitorizarea performanțelor, contribuie la conturarea unei strategii de promovare smart, care ia în calcul toți factorii relevanți.
Încheiem acest articol prin a te îndemna să ceri un audit SEO specialiștilor unei agenții de marketing sau, de ce nu, să înveți cum poți face pe cont propriu un audit SEO. Reține că acesta este esențial pentru a înțelege starea actuală a magazinului tău online din perspectiva optimizării pentru motoarele de căutare și reprezintă primul pas pentru a identifica oportunitățile de îmbunătățire și creștere organică. Asigură-te că implementezi recomandările rezultate în urma unui audit SEO și urmează sfaturile specialiștilor!