Microsoft încurajează utilizatorii să treacă de la Google Chrome la Microsoft Edge pe Windows 10 și 11, oferind carduri cadou ca parte a unei provocări de șapte zile. Utilizatorii pot câștiga puncte suplimentare căutând pe internet cu Edge timp de trei zile consecutive. Aceasta este o parte a campaniei lor de a crește cota de piață a browserului Edge.
Și schema cu banii este reală… oarecum. Doar că nu are nicio treabă cu reclama în sine, ci cu o funcție experimentală a browser-ului. Dacă folosești Edge Bar, vei primi o notificare care te anunță că utilizarea regulată îți poate aduce carduri cadou gratuite. Care este faza cu bara asta? Păi simplu, folosește motorul de căutare Bing al celor de la Microsoft, pe care gigantul tech se tot chinuie să-l promoveze ca alternativă Google.
În ultima vreme am observat o activitate crescută în direcția promovării Windows și a aplicațiilor sale. Ba chiar „îi lăudam” pe ăștia de la Microsoft acum vreo lună când au dat drumul la reclame full-screen, iar acum vine și asta. Dar ce mi se pare cu adevărat stupid este modul în care reclamele astea apar tot în softurile companiei. Nu o să vezi reclamă la Windows pe Mac, sau la Edge pe Mozilla. În schimb, dacă ești utilizator vechi, vei primi reclame grămadă… așa, nu cumva să uiți softurile cui le folosești.