Facebook, Instagram și Pinterest se numără printre rețelele de socializare cel mai frecvent folosite în scop recreativ, însă există diferențe majore între ele. Prin urmare, dacă ai o afacere și vrei s-o promovezi în Social Media, trebuie să adaptezi tipul de conținut oferit la caracteristicile platformei sociale.
Ce să publici pe Facebook
Videoclipuri și videoclipuri live. Scopul pe Facebook ar trebui să fie cel de a construi brandul și de a fideliza fanii. Recent, videoclipurile și videoclipurile live s-au dovedit a fi cele mai bune tipuri de conținut pentru această rețea de socializare. Pentru multe pagini, mesajele video au atins cel mai mare reach dintre toate tipurile de postări.
Ce să publici pe Instagram
Imagini de înaltă rezoluție. Instagram a devenit un loc în care oamenii postează numai cele mai bune fotografii (și videoclipuri). După intervievarea și analizarea profilurilor de pe această rețea de socializare a 11.000 de persoane cu vârste cuprinse între 13 și 24 de ani din întreaga lume, Facebook recomandă celor care vor să se promoveze online să ”devină ca toți ceilalți pentru a ieși în evidență”.
Dacă nu poți obține fotografii potrivite pentru produse sau suficiente fotografii din culisele afacerii tale – de la birou, cu angajații – poți publica un conținut generat de utilizatori. Acesta ar putea crește contul de Instagram cu peste 500 la sută într-un an.
Citate. Citatele motivative sunt unul dintre cele mai populare tipuri de conținut de pe Instagram (cu mai mult de 42 de milioane de posturi etichetate cu #citate în momentul redactării).
Ce să publici pe Pinterest
Infografice. Ca și Instagram, Pinterest este o platformă socială foarte vizuală. Deci imaginile sunt cel mai bun lucru pe care să-l publici. Dar, spre deosebire de Instagram, fotografiile de pe Pinterest sunt în mare parte verticale. Acestea sunt afișate în feed-ul Pinterest la o lățime de 236 pixeli și o înălțime maximă de 800 pixeli, deci numai bune pentru infografice.
Ghiduri pas cu pas. Cele mai populare teme de pe Pinterest includ așa-numitele ”Do It Yourself”, adică sfaturi utile pentru ca cei care le urmează să poată crea ceva singuri, acasă. De obicei este vorba despre fabricarea unor produse simple sau despre rețete culinare, însă plaja postărilor poate fi extinsă ușor.
Sursa: jurnalistii.ro