Informatii utile! Curiozitati si stiri din intreaga lume.

Spitalul din România care va avea „Biroul pacientului”. În ce oraş va funcţiona acest NOU concept

in Sanatate de

Spitalul Judeţean de Urgenţă “Dr. Constantin Opriş” din Baia Mare va avea de la jumătatea lunii februarie un “Birou al pacientului”. Este vorba despre un concept care funcţionează deja cu succes în ţările din Vestul Europei şi care este de fapt o interfaţă între pacienţi, aparţinători şi personalul medical.

„Conceptul nu este unul foarte cunoscut în sud-estul Europei , însă există ţări europene cu tradiţie în acest domeniu, cum ar fi Marea Britanie de unde a plecat ideea iniţierii unui astfel de proiect şi în ţara noastră”, a declarat Romana Furtună, preşdintele Asociaţiei “Prietenii Spitalului”, asociaţie care va implementa acest proiect în Baia Mare.

Acest birou s-a înfiinţat pentru prima dată în România la Spitalul Judeţean Zalău, în august 2007, la iniţiativa unei asociaţii din Anglia, “Medical Support în Romania” şi care a ajuns deja la 120 de angajaţi. Este singurul de acest fel din ţară, funcţionează şi a dat  rezultate foarte bune.

„Prin înfiinţarea acestui birou pacienţii, foştii pacienţi, familiile, aparţinătorii şi personalul medical se vor putea adresa în cazul în care vor fi nemulţumiţi de calitatea serviciilor medicale, vor avea o sugestie sau o recomandare, nu au fost trataţi cu respect, vor dori să înregistreze o reclamaţie, vor avea nevoie de informaţii legate de procedura medicală sau tratament sau pur şi simplu vor dori să transmită mulţumiri pentru felul în care au fost îngrijiţi”, a precizat Sorina Pintea, managerul unităţii medicale.

Asociaţia “Prietenii Spitalului” care va implementa proiectul şi care va suporta costurile acestuia va fi un mediator între pacienţi şi cadrele medicale dar nu va fi avocatul vreunei părţi. Va încerca să rezolve problemele înaintate înainte ca acestea să devină majore dar va acţiona independent şi nu va fi remunerată de către spital.

„Scopul acestui proiect este de a îmbunătăţi calitatea serviciilor medicale şi de a contribui în acest fel la dezvoltarea bunelor practici şi a eticii profesionale în spital. De asemenea, se doreşte creşterea gradului de satisfacţie a pacienţilor, promovarea drepturilor şi responsabilităţilor pacienţilor şi schimbarea atitudinii pacienţilor faţă de cadrele medicale dar şi a cadrelor medicale faţă de pacient”, a precizat Romana Furtună.

În Spitalul Judeţean de Urgenţă” Dr. Constantin Opriş” din Baia Mare funcţionează de mai bine de doi ani un “Chestionar de satisfacţie al pacientului” iar conducerea unităţii medicale spune că acesta este un barometru real al calităţii serviciilor medicale oferite.

Sursa: vocea.biz

Ultimile din

Mergi la SUS