Informatii utile! Curiozitati si stiri din intreaga lume.

SOIA IN ALIMENTATIE POATE ADUCE SATISFACTIE

in Regim alimentar

O sursa naturala de aminoacizi esentiali, soia este consumata mai ales in  post, find un inlocuitor al produselor animale si cu beneficii pentru organism. Iar cercetatorii au descoperit un nou posibil avantaj.

Pentru ca ne aflam in post merita sa aprofundam informatiile despre acest produs atat de cautat de cei care postesc, dar si de vegetarieni. Soia este o planta care provine din Asia si are un continut mare de protein vegetale si aminoacizi esentiali. Pe langa acestea, mai include calciu, fier, zinc, fosfor, magneziu, complexul de vitamine B, fibre si acizi grasi Omega-3. Pe piata alimentara se gasesc foarte multe produse din soia, ca tofu, iaurt din soia, lapte din soia, crenvursti din soia etc. Iata ce recomanda specialistii: Produsele din soia au locul lor intr-o dieta echilibrata si flexibila, mai ales daca sunt cele ce provin prin fermentarea boabelor de soia. Acestea contin proteine de calitate, glucide lente, fibre si fitochimicale cu proprietati benefice. Produsele intens procesate din soia, destinate perioadei de post contin si au pe eticheta numerosi aditivi alimentari de care trebuie sa fim perfect constienti.

EFECT BENEFIC ASUPRA COLESTEROLULUI  

In urma studiilor realizate de-a lungul timpului s-a constatat ca proteinele din soia scad nivelul de trigliceride, in timp ce conserva colesterolul bun (HDL). Iar boabele de soia contin fibre solubile care intervin in absorbtia si metabolizarea colesterolului. Alte beneficii atribuite consumului de soia sunt: imbunatatirea sistemului cardiovascular si osos si, in cazul femeilor, ameliorarea simptomelor in menopauza.

SOIA AR PUTEA AJUTA VIITOARELE MAMICI

Consumul regulat de soia poate ajuta femeile care urmeaza tratamente de fertilizare in vitro, conform unui studiu recent realizat la Harvard. Cercetarea, care a fost publicata la inceputul acestui an, a inclus 239 de femei, in perioadele 2007-2012. Cele la care s-au inregistrat efecte pozitive au consumat o portie de soia (ex. tofu, burgeri vegetarieni pe baza de soia, tempeh etc.) la fiecare doua-trei zile.

SPECIALITATILE CU ZAHAR ADAUGAT SI COLORANTI TREBUIE OCOLITE

Boabele de soia ca atare, miso, tempeh si edamame sunt produse in care se pastreaza foarte bine proprietatile produsului initial, iar fermentarea duce la aparitia de probiotice benefice. Specialitatile din soia cu zahar adaugat, coloranti, arome si alti agenti de texturare trebuie ocolite. Procesarea industrial presupune de multe ori scaderea calitatii nutritionale. Boabele de soia, din familia leguminoaselor, contin isoflavone, ce dau acestui aliment proprietatile sale, insa prin prelucrare va scadea nivelul de isoflaone si sunt adaugate grasimi saturate, zahar, sare si aditivi.


Loading...

Ultimile din

Privacy Policy Settings

Mergi la SUS