Informatii utile! Curiozitati si stiri din intreaga lume.

SLĂBEŞTE RAPID ÎNAINTE DE VACANŢĂ!

in Regim alimentar de

Să scapi într-o săptămână de câteva kilograme fără să te înfometezi! Este posibil dacă urmezi dieta cu proteine. Visezi deja la vacanţă şi silueta pe care poţi s-o capeţi peste două săptămâni – daca, desigur, ai reuşi să dai jos cele câteva kilograme în plus care te strezează! Soluţia e una singură: regimul. Timpul e scurt, aşa că e obligatoriu să găseşti o dietă cu rezultate rapide. E dieta cu proteine, cu care poţi slăbi 3 kilograme în prima săptămână (6-8 kg într-o lună).

SĂŢIOASE FĂRĂ SĂ TE ÎNGRAŞE! Fie că sunt de origine animală, fie vegetală, proteinele sunt adevăraţi aliaţi în lupta cu kilogramele în plus, deoarece se digeră în câteva ore bune, aşa că îţi potolesc foamea pentru mai multă vreme decât dacă ai manca legume sau fructe. Organismul arde de două ori mai multe calorii ca sa digere proteinele, faţă de cât consumă ca să transforme glucidele şi lipidele. De asemenea, nu pierzi aproape deloc din masa musculară pe durata dietei, aspect important deoarece fiecare kilogram de muşchi din corp consumă chiar şi în repaus 30 de calorii pe zi. Iata de ce, având proteine în farfurie la fiecare masă, eforturile de a-ţi câştiga silueta vor fi minime.

UNDE GĂSEŞTI PROTEINE? Cele mai bune surse de proteine: carne de pui, curcan, raţă, porc, vită, oaie, peşte, fructe de mare, ouă, produse lactate, soia, leguminoase (fasole boabe, mazăre, linte), broccoli, varză-de-Bruxelles, ciuperci, nuci, migdale, alune, fistic, seminţe de dovleac, unele cereale (quinoa, orz, orez, grâu, ovăz).

ANIMALE SAU VEGETALE? Proteinele n-au fost create la fel. Valoarea lor nutritivă depinde de conţinutul de aminoacizi esenţiali şi de biodisponibilitatea lor. Proteinele din ou sunt considerate de referinţă. Indicele lor chimic, calculat în funcţie de calitatea aminoacizilor esenţiali pe care îi conţin, este 100. Proteinele vegetale însă au acest indice în jurul valorii de 80, deoarece nu conţin toţi aminoacizii. Aceste proteine trebuie combinate între ele pentru a le mări indicele. Exemplu: leguminoase (fasole boabe, mazăre) cu cereale integrale. În plus, multe proteine vegetale conţin amidon care, transformat în zahăr, încetineşte procesul de slăbire. Poti urma dieta proteică dacă eşti vegetariană sau dacă pur şi simplu nu vrei să mănânci prea multă carne roşie. Ideal ar fi să optezi pentru proteine vegetale pure precum soia (sub formă de tofu, miso, tempeh), asociată, dacă nu esti vegetariana, cu peşte sau carne de pui.

CE ŞI CÂT AI NEVOIE? Într-o alimentaţie normală, proteinele reprezintă 10-15% din totalul caloriilor de consumat într-o zi, glucidele – 50-55%, iar lipidele – 35-40%. În regimul proteic, aceste procente diferă. Proteinele reprezintă până la 20-30% din aportul energetic total, lipidele rămân la fel, în timp ce glucidele trebuie diminuate la 35-40%. Desigur, ca să slăbeşti, reduci şi caloriile la 1.200-1.600 pe zi. Astfel, în prima săptămână de regim, ocoleşte glucidele (carbohidraţii), inclusiv leguminoasele, ca să accelerezi pierderea în greutate. Nu ai voie pâine, paste făinoase, cartofi, orez, dulciuri, fasole boabe, mazăre, sucuri, fructe. În următoarele săptămâni de dietă, poti introduce aceste alimente, dar numai în cantităţi mici. Mănâncă proteine la fiecare masă, însoţite de legume – spanac, broccoli, varză, salată, dovlecei, conopidă, castraveţi, ridichi. Ai voie 1-2 ouă în fiecare zi. Sunt permise grăsimile sănătoase: ulei de masline extravirgin, unt în cantităţi mici, fructe oleaginoase (nuci, alune), peşte gras (somon, sardine).

3 GREŞELI PE CARE SĂ NU LE FACI! Ca regimul să fie un succes bea cel puţin 1,5-2 litri de apă pe zi. Un organism bine hidratat îşi îndeplineşte corect funcţiile, inclusiv pe cele metabolice. Deshidratarea duce la încetinirea metabolismului, lucru care categoric nu ţi-l doreşti. Cumpără numai alimente light, “0% grăsimi”, “fără zahăr”, de la maioneză, smântână şi unt la ciocolata şi sucuri, acestea ajutându-te să-ţi recapeţi silueta. Însă, diferenţa dintre alimentele light şi versiunea lor clasică este deseori mică. La final, nu vei fi mai câştigată pe plan nutritiv, întrucât vei fi tentată să mănânci mai mult, deoarece alimentele light nu sunt la fel de săţioase şi agreabile precum cele obişnuite. Nu-ţi transforma întreg meniul într-un light. Consumă şi alimente obişnuite, dar în porţii mai mici. Un singur fruct pe zi sau la două zile, dar nu din categoria celor prea dulci (banană, struguri etc.), este mai mult decât suficient în timpul unui regim de slăbire. Fructele sunt bogate în fructoză, iar aceasta creşte nivelul insulinei, hormonul care transformă tot surplusul de zaharuri în depozite de grăsimi.


Ultimile din

Mergi la SUS