Secretele anti-îmbătrânire ale celui mai longeviv medic practicant din lume, japonezul Shigeaki Hinohara

in Educational/ExtraNews de

Cel mai longeviv medic practicant din lume, japonezul Shigeaki Hinohara, care a murit în vara anului trecut la vârsta de 105 ani ne-a lăsat peste 150 de cărți scrise în ultimii 30 de ani.

Cărțile s-au vândut în milioane de exemplare.
Cartea „A trăi mult, a trăi bine”(Living Long, Living Good) din 2001, s-a vândut în peste 1,2 milioane de exemplare.
Născut în anul 1911, Shigeaki Hinohara, a început să-și trateze pacienții din anul 1941 la Spitalul Internațional St. Luke din Tokyo și să țină cursuri la Colegiul St. Luke, continuându-și activitatea până în vara anului trecut, când a murit, la 105 ani.

Shigeaki Hinohara a fost fondatorul mișcării „Noii vârstnici” și a predicat oamenilor cum să trăiască o viață lungă și fericită, așa cum a făcut el. Rețeta longevității dezvăluită de Shigeaki Hinohara, într-un interviu acordat în anul 2008 revistei „Japan Times” este structurată in 10 sfaturi anti-îmbătrânire:
1. Nu stresați corpul cu reguli fixe
„Energia vine din starea de bine, nu din a mânca și a dormi mult. Când eram copii, ne luam cu joaca, uitând adesea să mâncăm sau să dormim. Sunt convins că și ca adulți putem să păstrăm aceeași atitudine. E mai bine să nu ne stresăm corpul cu prea multe reguli fixe.”

2. Mențineți-vă greutatea normală
„Toți oamenii care trăiesc mult, indiferent de rasă, naționalitate sau sex, au un lucru în comun: niciunul nu este supraponderal. Eu, la micul dejun beau o ceașcă de cafea, un pahar cu lapte și un suc de portocale, la care adaug o lingură de ulei de măsline, foarte bun pentru artere și îmi menține pielea sănătoasă. Masa de prânz constă din lapte și câteva fursecuri sau nimic, dacă sunt prea ocupat cu munca. La cină, mănânc legume cu puțin pește și orez, iar de două ori pe săptămână mănânc câte 100 de grame de carne slabă.”

3. Planificați-vă activitățile
„Întotdeauna îmi planific dinainte ce voi face. Agenda mea e plină: cursuri, prelegeri, conferințe și munca în spital. Totuși, mi-am propus să mă și distrez puțin. După părerea mea, nimeni n-ar trebui să iasă la pensie, iar dacă nu se poate altfel, asta ar trebui să se întâmple cu mult mai târziu de 65 de ani.”

4. Împărtășiți cu alții ceea ce știți
„Eu țin sute de prelegeri pe an, unele pentru școlile elementare, altele pentru oamenii de afaceri. Vorbesc între 60 si 90 de minute, stând în picioare, ca să mă mențin puternic.”

5. Doctorii nu îi pot vindeca pe toți
„Atunci când un medic vă recomandă să faceți un test sau o anumită operație, întrebați-l dacă i-ar recomanda aceeași procedură soției sau copilului său. Contrar credinței populare, doctorii nu pot vindeca pe toată lumea, așa că de ce să supui pacientul unui risc și unei suferințe inutile? Eu cred că muzica și terapia cu animale pot ajuta mai mult decât își imaginează doctorii.”

6. Urcați zilnic pe scări si cărați-vă singuri bagajele
„Ca să vă mențineți sănătoși, mergeți întotdeauna pe scări și cărați-vă singuri sacoșele. Eu urc câte două trepte odată, ca să-mi pun mușchii în mișcare.”

7. Distracția e cea mai bună cale să uiți de durere
„Durerea este un lucru misterios, iar distracția este cea mai bună cale să uiți de ea. Dacă pe un copil îl doare un dinte și începi să te joci cu el, va uita imediat de durere. Toți vrem să ne distrăm. La Spitalul St. Luke avem muzică, terapie cu animale și cursuri de artă.”

8. Uitați de obsesia de a acumula lucruri materiale
„Nu fiți obsedați de acumularea de lucruri materiale. Amintiți-vă că nu știți când veți părăsi această lume și nu puteți lua nimic cu voi.”

9. Fiți pregătiți pentru neprevăzut
„Viața e plină de neprevăzut. Pe 31 martie 1970, când aveam 59 de ani, m-am îmbarcat pentru un zbor de la Tokyo, la Fukuoka. În timp ce treceam pe lânga muntele Fuji, avionul a fost deturnat de Liga Comunistă Japoneză. Am petrecut următoarele patru zile legat de scaun, într-o temperatură de 40°C. Ca doctor, am privit totul ca pe un experiment și am fost uimit să constat cum corpul își încetinește funcțiile pe timp de criză.”

10. Luați-vă un model și încercați să îl depășiți
„Găsiți-vă un model de urmat și țintiți să realizați mai mult decât el. Tatăl meu, a plecat în Statele Unite în anul 1900, ca să studieze la Universitatea Duke din Carolina de Nord. A fost pentru mine un pionier și un erou. Mai târziu, am descoperit și alte modele de urmat, iar când mă simt blocat, mă întreb ce-ar face aceștia ca să rezolve problema.”