Informatii utile! Curiozitati si stiri din intreaga lume.

PREGĂTEŞTE-ŢI IMUNITATEA PENTRU SEZONUL RECE

in Sanatate

Toamna facem conserve, dar ar trebui sa ne gandim sa ne facem si o rezerva de imunitate pentru vremea rece. Remediile naturale si cateva trucuri simple te vor ajuta sa treci cu bine si peste aceasta iarna.

Numeroase studii arata ca vitamina D, in special D3, stimuleaza imunitatea. Pentru a te feri de infectii, asigura-te ca ai un nivel optim de vitamina D. Medicii estimeaza ca aceasta ar trebui sa fie de 50-70 ng/ml. Poti consuma suplimente cu vitamina D, dar cel mai bine (si ieftin) ar fi sa o iei din natura. Aceasta este produsa de corp in mod natural ca urmare a expunerii la soare.

ASIGURA-TE CA AI SUFICIENTE VITAMINE IN CORP

Medicii recomanda expunerea la soare timp de 20 de minute indiferent de anotimp. Vara te vei feri de intervalul orar 12:00-16:00. Dar din luna octombrie pana in aprilie poti face o plimbare in aer liber chiar la ora pranzului. Chiar daca ai doar capul si mainile expuse, tot este benefic si corpul tau produce vitamina D. In plus, vitamina C este si ea un puternic stimulent al imunitatii. Dintre fructele de la noi, catina si macesele contin cea mai mare concentratie de vitamina C (2.500 si, respectiv 2.000 de mg la 100 g), comparativ cu portocalele care contin doar 50 mg de vitamina C la 100 g. Catina poate fi conservata pentru iarna in amestec egal cu miere. Se ia cate o lingura sau doua pe zi din acest amestec, pe termen lung.

CURA CU MACESE TE FERESTE DE GRIPA

Poti face si o cura cu macese. Aceasta dureaza doar 5 zile. Poti sa le stochezi si peste iarna si sa faci cate o cura in perioadele in care “bantuie” gripa. Macesele se pun la uscat. Se curata bine pulpa de macese de peri. Se dau prin rasnita de cafea, pana se transforma intr-un praf fin. Se cerne prin sita pentru a elimina samburii ramasi intregi. Se pastreaza in recipiente inchise la culoare. Se consuma ca atare cate o lingurita inainte de masa, de trei trei ori pe zi. Tine pulberea doua-trei minute sub limba inainte de a o inghiti. Atunci cand este posibil, se mai poate consuma fructul proaspat (curatat de puf si de seminte)

BEA CEAI

Amesteca in parti egale urmatoarele plante uscate: flori se soc, coada-soricelului, tei, menta, sunatoare si ghimbir. De cate ori ai simptome de inceput de raceala, fa un ceai dintr-o lingurita din acest mix la o cana cu apa. Vei transpira abundant, dar este un efect bun: microbii te vor parasi si nu te vei imbolnavi mai rau.

PROPOLISUL ARE EFECTE ANTIMICROBIENE

Propolisul are efecte antimicrobiene, antibiotice si antivirale. Este un amestec de rasini naturale, ceara, uleiuri esentiale, pollen, acizi grasi, flavonoide, amino-acizi liberi, antibiotice naturale. Contine  si vitaminele A, B, E si PP. Datorita acestor componente, are efectul de a creste rezistenta organismului la imbolnaviri. Cel mai bine este asimilat de corp sub forma de tinctura. Se face o cura de zece zile in care se administreaza tinctura de doua ori pe zi, dimineata si seara. Adultii vor lua 30-50 de picaturi o data, iar copiii peste 5 ani, cate 10-15 picaturi, amestecate in miere sau in putina apa/ceai. Daca micutul nu a mai luat propolis, inteaba medicul pediatru inainte de a i-l administra. Cura dureaza 10 zile, dupa care urmeaza obligatoriu o pauza de 10 zile. Apoi, tratamentul se poate relua.

ECHINACEEA, VACCIN NATURAL

Echinaceea este un vaccine natural care intareste imunitatea in lupta impotriva virusurilor si a bacteriilor. Se poate folosi sub forma de ceai, comprimate, pulbere sau ca tinctura. Aceasta nu se utilizeaza mai mult de sapte zile, in perioada in care este posibil sa se declanseze gripa. Se face o pauza de cel putin o saptamana, pentru ca, astfel, sistemul imunitar s-ar obisnui sa functioneze numai stimulat. Efecte bune au si alimentele picante considerate in medicina traditionala chineza a fi remediul optim in cazul guturaiului, gripei si al afectiunilor pulmonare. Atunci cand ai racit, un meniu corect ar trebui sa include foarte multe seminte exotice care contin uleiuri volatile (aromate) si mirodenii iuti, dar si unele plante care se cultiva la noi: ardei iute, usturoi, ceapa, telina, radacina iarba-mare, frunze de podbal, vinete etc. De asemenea, se recomanda ca in preparatele culinare sa se adauge, dupa fierberea alimentelor, frunze de menta, busuioc sau dud.

CALMANTE NATURALE

Ceaiul din frunze de melisa (roinita) calmeaza palpitatiile si starile nervoase. Frunzele de melisa sunt recomandate, in principal, impotriva urmatoarelor afectiuni: tulburari pe fond nervos, tensiune oscilanta, dificultate de concentrare, scadere a memoriei, emotivitate. Gustul de lamaie al frunzelor ii maid au si denumirea populara de “lamaita”. Poti face un ceai dintr-o lingura de planta la o cana cu apa fierbinte. Se lasa la infuzat timp de 15 minute. Se beau trei cani pe zi.

ANGHINAREA, DE FOLOS PENTRU FICAT

Aceasta planta protejeaza ficatul si are actiune hipoglicemianta, prevenind diabetul de tip II. Daca ai colesterolul mare, anghinarea te ajuta s ail readuci in limite normale. Se poate consuma ca atare sau sub forma de ceai. Se face o infuzie dintr-o jumatate de lingurita de planta la o jumatate de litru de apa fierbinte. Bea o cana dimineata inainte de masa, dupa care trebuie sa stai culcata timp de 30 de minute pe partea dreapta. Restul de ceai se bea in reprize, cu 20-30 de minute inaintea meselor principale. Cura dureaza 20-30 zile.

html image example

Dragi prieteni,

Ne-ar face foarte mare plăcere să ținem legătura cu voi și pe rețelele de socializare, motiv pentru care vă invităm să ne urmăriți pe pagina Facebook, unde vom putea discuta împreună știrile și articolele noastre. Vizitați pagina noastră Facebook aici.

Vă mulțumim cu drag, Echipa ExtraNEWS

Loading...
CYD PRO MEDIA

Ultimile din

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul? Inchide aici ↗↗↗
Mergi la SUS