Informatii utile! Curiozitati si stiri din intreaga lume.

Orice rau are si o parte buna

in Sanatate

Carnati, ciocolata, hamburgeri, pizza…Toate acestea afecteaza silueta. Dar nu si sanatatea! Si, daca le consumam cu moderatie, ele ne fac un mare bine, prin aportul de calciu, potasiu si vitamine.

Este deprimant sa suprimam ceea ce ne place. De aceea, niciun nutritionist nu mai sustine idea de restrictie. Sloganul lor – echilibru inainte de orice si placere in orice!

Cartoful furnizeaza zaharuri lente (un combustibil pe termen lung, impotriva extenuarii), proteine, vitamine (100 g de cartofi acopera un sfert din necesarul nostru zilnic de vitamina C). si oligoelemente. Singurul punct negativ – sub forma de amidon, el contine multe glucide, dar este vorba despre glucide lente, asadar energizante, si care nu favorizeaza ingrasarea. Este dietetic daca fierbeti cartofii in coaja. Daca doriti o placere “prajita” din cand in cand, dati-i mai intai in clocot, in apa, pentru ca uleiul fierbinte sa nu il patrunda in profunzime. Procedati la fel si in cazul cartofilor congelati.

Hamburgerul – masa alcatuita dintr-un singur hamburger, urmat de o salata sau un fruct, inseamna 400 de calorii. La urma urmei, contine tot ceea ce trebuie: caracteristicile carnii, fibrele din paine si din salata si vitaminele din fruct.

Pizza – aluatul bogat in gucide lente da senzatia de satietate. Rosiile, ardeii, ciupercile aduc fibrele, iar sunca – proteinele. Valoarea calorica este de circa 600 calorii pentru o portie de pizza cu branza.

Mezelurile – nivelul lipidelor pe care le contin a scazut cu 25% in 20 de ani. Ele sunt bogate in proteine, in fier si acizi grasi esentiali, precum si in vitamine anti-stres, cum ar fi cele din complexul B.

Painea, untul – in opinia nutritionistilor, ar trebui sa consumam cel putin 250 g de paine zilnic. Chiar si persoanele care isi controleaza foarte atent greutatea au dreptul la un strat subtire de unt, singura materie grasa care, prin natura sa, este foarte bogata in vitaminele A, B si E. daca facem exercitii fizice, avem dreptul la paine si la alimente feculente. Daca ducem o viata sedentara, trebuie sa alegem intre cele doua sis a ne limitam la o cantitate foarte mica.

DAR PATRATELUL MEU DE CIOCOLATA?

Cu cat este mai amaruie, cu atat este mai buna.

  • Combate starea de deprimare, contine feniletilamina, asemanatoare amfetaminelor, avand o structura moleculara asemanatoare cu cea a serotoninei, care este hormonal bunei-dispozitii.
  • Este relaxanta, aducand un aport mare de vitamina B12, de potasiu, de fier si magneziu.
  • Este protectoare, intrucat contine fenol, un puternic antioxidant
Loading...

Privacy Policy Settings

Mergi la SUS