The Guardian a retras temporar toată publicitatea online din Google şi Youtube, după ce a descoperit că anunţurile sale erau plasate lângă material cu caracter extremist, potrivit The Guardian.
Situația a fost descoperită de o agenție care acționează pentru grupul de media britanic, după ce a verificat situația anunțurilor The Guardian în Google și Youtube, prin intermedul serviciului Google AdX. Potrivit sursei citate, ar fi vorba de anunțurile prin care se prezenta oferta de abonare la publicația britanică.
Oferta de abonare a publicației The Guardian ar fi fost plasată alături de materiale video de pe Youtube care prezentau naţionalişti rasişti americani, un predicator interzis în Marea Britanie care instiga la ură sau un preot islamist controversat.
Davin Pemsel, directorul executiv al publicaţiei The Guardian, a trimis o scrisoare către Google, în care a scris că este „complet inacceptabil” ca serviciile sale de publicitate să fie utilizate în acest fel, mai scrie sursa citată.
Acesta a spus că The Guardian îşi va retrage publicitatea până când Google poate „oferi garanţii că această eroare pe cele două platforme, Google şi Youtube, nu se va mai întâmpla în viitor”.
Davin Pemsel, director executiv The Guardian:
„Decizia luată de publicaţia The Guardian, de a pune YouTube pe lista neagră, va avea implicații financiare pentru Guardian în ceea ce privește convingerea membrilor să finanţeze activitatea noastră jurnalistică.
Având în vedere poziția dominantă a Google, DoubleClick și a platformei YouTube în economia digitală, multe branduri simt că este esențial să plaseze publicitate pe platforma dumneavoastră. Prin urmare, este vital ca Google, DoubleClick și YouTube să mențină cele mai înalte standarde în materie de deschidere, transparență și măsuri pentru evitarea fraudei de publicitate și plasarea greşită în viitor. Este foarte clar că nu este cazul de aceste lucruri în acest moment.”
Ca urmare a deciziei luate de publicația The Guardian, Google a promis să facă modificări semnificative la politicile sale pentru a face față problemei:
„Avem reguli stricte care definesc cazurile în care ar trebui să apară anunțurile Google, iar în marea majoritate a cazurilor, politicile noastre funcționează așa cum trebuie, protejând utilizatorii și agențiile de publicitate de conținutul dăunător sau inadecvat. Noi acceptăm că nu avem întotdeauna dreptate și că, uneori, anunțurile apar unde nu ar trebui. Ne angajăm să îmbunătățim lucrurile, și vom face modificări la politicile noastre”, a declarat un purtător de cuvânt al Google, citat de The Guardian. Sursa: paginademedia.ro