Informatii utile! Curiozitati si stiri din intreaga lume.

Magneziu foarte…zen

in Sanatate de

Magneziul si fierul sunt cele doua antidoturi ale iritabilitatii. Ele sunt, de asemenea, motorul si aparatorii nostril, care ne permit sa mergem inainte in momente dificile. Fara aceste oligoelemente, nu exista nici energie!

Ar trebui sa consumam cel putin 300 mg de magneziu pe zi. Si chiar mai mult atunci cand suntem supusi unor emotii puternice, unei stari de anxietate ori cand este frig. Cercetatorii au demonstrate ca 25 % dintre femei prezinta un deficit de magneziu. Acest mineral are efect anti-oboseala, pentru ca reduce excitabilitatea nervoasa. Organismul nostru are nevoie de magneziu pentru a metabolize lipidele si glucidele alimentare, pentru producerea de anticorpi, pentru reglarea temperaturii corpului si, mai ales, pentru rezistenta la stres.

Dat fiind faptul ca eforturile de adaptare devoreaza rezervele de minerale ale organismului, profitati de magneziu. Alimentele care au cel mai mult continut de magneziu sunt: cacao (520 mg de magneziu la 100 g), semintele de floarea-soarelui (390 mg), moluste, melci-de-mare, melci (250 mg), tarate de grau (210 mg), nuci (200 mg), linte (100 mg), scoici si spanac (60 mg). fara sa punem la socoteala germenii de grau si unele tipuri de apa minerala.

Cand creierului ii lipseste fierul, incepe sa trimita semnale de alarma: apatie, iritabilitate, somnolenta, oboseala nervoasa, senzatie de frig, caderea parului. In Franta, una din patru femei prezinta carente. Nu este de ignorat acest lucru. Dupa cum se stie, oxigenul ajunge la creier prin intermediul globulelor rosii, si, pentru a asigura aceasta functie, hematiile au nevoie de fier, pe care il iau din alimente. Doar fierul prezent in carne, in anumite specii de pesti si in mezeluri este bine absorbit (pana la 25-30%) de organism in timpul digestiei. Cel din vegetale este mult mai putin asimilat (numai 2-3%). Mult fier contin caltabosii preparati cu sange de porc (6 mg la 100 g), adica de o suta de ori mai mult decat lintea (0,06 mg).

NU UITATI ZINCUL!

El intervine in mecanismele biochimice care produc energia. Asigurand utilizarea eficienta a organismului, zincul protejeaza impotriva radicalilor liberi. Zincul il gasim in stridii (70 mg la 100 g), in unele branzeturi (8-10 mg), in biftec si in ficatul de pasare (6 mg). cantitatea necesara fiind de 15 mg/zi. Faceti socoteala!


Ultimile din

Mergi la SUS