Informatii utile! Curiozitati si stiri din intreaga lume.

LEGUMELE VERZI, DE PRIMĂVARĂ, O ADEVĂRATĂ BINECUVÂNTARE

in Regim alimentar de

Legumele verzi, de primăvară sunt o adevarată binecuvântare. Au rolul de a ne oferi prospețimea și energia necesare după o iarnă mai grea, mai ales din punct de vedere alimentar.

Salata verde, spanacul, ștevia, loboda, leurda, ceapa și usturoiul verde, urzicile, ridichile sunt alimente pline de vitamine, potrivite pentru a ne da un start bun în sezonul cald. Așadar, spuneți adio până la toamnă tocănițelor fierte îndelung și profitați de legumele de sezon din piețe. Sunt ieftine și pline de nutrienți!

SALATA VERDE

Hidratantă, oferă energie și e bogată în fibre și în calciu, fier, magneziu, fosfor. E agent antiinflamator și antioxidant, protejează celulele creierului și scade nivelul “colesterolului rău”. Consumată seara, induce un somn ușor datorită nivelului relaxant pe care-l are asupra țesuturilor musculare și neuronale. E recomandat să fie consumată proaspătă, dar și sub formă de supă sau sote.

SPANACUL

Este plin de fibre, apă, antioxidanți, vitaminele K și A și minerale (magneziu, fier, potasiu). Spanacul proaspăt, de primăvară este considerat, pe bună dreptate, una dintre cele mai sănătoase alegeri dintre legumele verzi. Spanacul suprimă pofta de mâncare, așa că e recomandat și în dietele de slăbit. Încă un avantaj ar fi numeroasele modalități în care acesta poate fi gătit. Din el se poate face smoothie-uri, supe, salate proaspete, soteuri sau poate fi adăugat în paste.

URZICILE

Sunt consumate încă din antichitate datorită proprietăților diuretice, care ne scapă de toxinele acumulate peste iarnă. Se recomandă consumul de ceai de urzici pentru curățarea ficatului și pentru a elimina apa în exces din organism. De asemenea, acestea pot fi consumate cu succes ca sote, asezonate cu usturoi.

CITESTE SI: Principiile de alimentație care fac din Japonia țara cu cele mai slabe persoane din lume

ȘTEVIA

Este bogată în minerale esențiale sănătății: calciu, magneziu, fier și potasiu, dar și în vitamine hidrosolubile B și C. Se poate consuma în supe, ciorbe, ca piure sau pur și simplu sub formă de ceai.

LEURDA

Consumată proaspătă, sub formă de sote sau suc, este indicată în hipertensiune arterială, ateroscleroză, diaree și constipație. Se poate folosi însă și extern, local, în reumatism, răni, eczeme, prurit.

LOBODA

Se poate cosuma în salate, crudă, în soteuri, suc proaspăt sau în ciorbe. Bogată în vitaminele E și K, e folosită intern ca adjuvant în tratarea chisturilor ovariene și mamare, în afecțiuni dermatologice, în bronșite astmatiforme.

RIDICHILE

Sunt bogate în potasiu și vitaminele B6 si C. Oferă rapid senzația de sațietate datorită fibrelor, ard grăsimile din organism și reduc riscul de diabet. Reduc “colesterolul rău” și insulina.

LAMÂIA AJUTĂ LA ABSORBȚIA FIERULUI

Primăvara este perioada în care organismul intensifică procesele de detoxifiere pentru a face față unui nou ciclu biologic. E un anotimp solicitant: se face tranziția de la bioritmul de iarnă la cel de vară. De aceea, este necesară introducerea în alimentație a zarzavaturilor. Le putem combina și găti astfel: spanacul cu proteine precum cele din ou, dar și crud, în salate, alături de alte legume proaspete (puneți și o cantitate generoasă de lămâie pentru absorbția fierului din spanacul crud); în mâncarea de urzici se poate adăuga foarte puțină smântână, pentru un gust desăvârșit; ștevia se poate face mâncare, dar se poate folosi și în ciorbe acrite cu borș, la fel ca loboda.

CITESTE SI: HRANA PENTRU O VIATA LUNGA


Ultimile din

Mergi la SUS