Influența culorilor și a rafturilor pentru legume și fructe în magazinul tău

in Diverse de

Simțul vizual este simțul cel mai stimulat atunci când intrăm într-un magazin. Mai întâi vedem cum sunt așezate rafturile, raioanele, apoi produsele de pe rafturi și ambalajele acestora. Apoi, instinctiv, începem să căutăm din priviri produsele care ne plac cel mai mult sau de care avem nevoie, orientându-ne după forme și culori.

Acest proces se aplică, desigur, și atunci când vrem să alegem legume și fructe. Iar culorile acestora, împreună cu așezarea lor pe rafturi de legume fructe special create pentru acest tip de produse îți vor ajuta magazinul să își crească semnificativ vânzările.

De ce sunt importante culorile din magazin?

Culorile din magazin sunt importante, în primul rând, pentru a-i ajuta pe clienți să identifice produsele. Dar nu numai! Și etichetele cu prețuri, ofertele imbatabile și reducerile surpriză pot fi și ele semnalizate cu ajutorul unor culori care să iasă în evidență. Care să nu se ”camufleze” printre culorile rafturilor, de exemplu.

În al doilea rând, culorile sugerează anumite stări și sentimente. Iar pentru a-i aduce pe clienți în starea mentală în care ne dorim, tot ce trebuie să facem este să aranjăm produsele la raft într-un mod atractiv.

Produsele deja ambalate sunt cel mai ușor de așezat. Companiile care le produc deja s-au gândit la influența culorilor asupra cumpărătorilor și au ales culorile potrivite pentru ambalaje. Tot ce trebuie să faci tu, cel care deține magazinul, este să grupezi produsele după categorie – dulciuri la dulciuri, lactate la lactate, legumele și fructele într-un raion dedicat.

Și venind vorba de legume și fructe, acestea, deși nu sunt ambalate, te ajută prin culorile lor nu doar să atragi cumpărătorii, ci să îi și determini mult mai repede să cumpere!

Culorile de pe rafturile legume fructe

Aceste rafturi sunt de obicei cele mai colorate. Magazinele care comercializează legume și fructe proaspete trebuie să le grupeze pe toate în același loc. Nu numai că toate aceste produse trebuie ținute în aceleași condiții, dar acest mod de aranjare îi ajută și pe clienți să identifice mai repede specificul raionului și să găsească ceea ce caută. Iar multitudinea de culori și mirosurile proaspete, fresh, cresc semnificativ șansele ca cei care îți trec pragul să și cumpere de la tine. Dacă te folosești de avantajele pe care ți le oferă rafturile speciale!

Fructele și legumele trebuie aranjate într-un mod ordonat pe rafturi, în primul rând, pentru a nu se strica. Iar atunci când acestea sunt păstrate în condiții optime rămân proaspete și, implicit, își păstrează culorile naturale și atrăgătoare.

Cele mai întâlnite culori pe rafturi legume sau rafturi fructe sunt verde – verdețurile, varză, ceapă verde, mere; roșu – ardei și roșii, cireșe, căpșuni; portocaliu – morcovi, cartofi dulci, dovleci, portocale; galben – ardei, ananas, banane, lămâi; maro – cartofi, nuci sau chiar mov și roz – ceapă, ridichi.

Am enumerat doar câteva legume și fructe celebre, cele care se cumpără cel mai bine în general. Dar lista poate continua cu zeci de alte produse, fiecare cu o culoare semnificativă, care atrage clienții.

Fiecare culoare sugerează un anume sentiment:

  • Verdele sugerează voie bună, echilibru, relaxare
  • Roșul captează atenția și instigă la acțiune (cum ar fi acțiunea de a cumpăra)
  • Portocaliul este considerată culoarea fericirii
  • Galbenul oferă o senzație de căldură, de liniște
  • Maroul creează o atmosferă familiară, fiind o nuanță neutră și duce cu gândul la natură
  • Mov/Roz au un efect stimulator, inducând sentimente pozitive și chiar de iubire

Iar atunci când îți amenajezi într-un mod organizat, curat și logic magazinul, cu ajutorul rafturilor legume fructe oamenii vor fi influențați cu siguranță de aceste culori. Iar sentimentele, fiind unele pozitive, îi vor determina să cumpere.

Dar nu este de ajuns să oferi produse de calitate. Și rafturile pe care le așezi trebuie să fie de calitate. Degeaba te folosești de toate aceste trucuri, degeaba apelezi la simțul vizual și știi cum să ”păcălești” cumpărătorii în a cheltui mai mulți bani dacă nu investești și în mobilierul din magazin.

Și rafturile în sine contribuie, de asemenea, la întregul design al magazinului tău. Iar clienții vor observa dacă acestea sunt vechi.

Alege rafturi legume fructe noi și performante, care să-ți facă munca mai ușoară şi care să invite la cumpărături!