Informatii utile! Curiozitati si stiri din intreaga lume.

HRANA PENTRU O VIATA LUNGA

in Sanatate de

Alegerea mancarii poate fi o sarcina dificila cand iti doresti o alimentatie sanatoasa pentru tine si familia ta. Produsele trebuie sa fie hranitoare, nu doar gustoase. Afla care sunt cele mai bune optiuni!

Oamenii de stiinta au realizat, de-a lungul timpului, numeroase studii referitoare la efectele alimentelor asupra organismului uman. Iar unele dintre aceste alimente au beneficii importante, care pot favoriza o viata lunga si sanatoasa.

CONTROLUL GREUTATII CONTEAZA ENORM!

Mentinerea greutatii normale asigura o sanatate deplina. Deoarece tesutul gras nu este un simplu tesut inert, care se depune si sta inactiv. Grasimea de pe abdomen este un tesut secretor activ, ce contine substante cu activitate hormonala care imbolnavesc organismul la diverse niveluri (sistem cardiovascular, oase, sistem endocrin, sistem reproducator). Alimentatia este cel mai important factor al asigurarii sanatatii depline. Ne hranim sanatos, suntem sanatosi, activam la maxim de potential!

DIETA MEDITERANEEANA

Alimentatia mediteraneeana are ca ingrediente de baza legume, fructe, leguminoase, peste si ulei de masline. Iar condimentele si mirodeniile inlocuiesc sarea. Un studiu realizat in 2013 a concluzionat ca dieta mediteraneeana reduce cu pana la 30% riscul de boli de inima si atac cerebral vascular. Si Asociatia Dietetica Britanica (BDA) considera ca “sunt beneficii pentru starea generala de sanatate, pentru sistemul cardiovascular si controlul greutatii”, noteaza WebMD. Dar nu trebuie exagerat cu portiile de mancare!

ULEIUL DE MASLINE

Adaugat in salate si in alte preparate, uleiul de masline extravirgin poate contribui la un nivel bun al colesterolului, al presiunii sangvine si la mentinerea sanatatii arterelor.

LEGUMELE SI FRUCTELE

Legumele, salatele si fructele sunt bogate in fibre, fitonutrienti, vitamine si minerale. Cercetarile indica faptul ca acestea au un rol esential in protejarea organismului impotriva bolilor cronice. Se recomanda 5 portii pe zi de legume si fructe.

PESTELE

Oamenii de stiinta sustin ca pestele gras poate ajuta functionarea creierului odata cu inaintarea in varsta. Conform unui studiu mentionat in Jurnalul American de Neurologie, pestele gras poate intarsia deteriorarea celulelor creierului, ca urmare a imbatranirii, de la unu la doi ani. Tipuri de peste recomandate: macroul, sardinele, somonul, pastravul si tonul, cel putin doua portii pe saptamana.

ALTE ALIMENTE ESENTIALE

Semintele de canepa, de in (macinate), de chia asigura aporturi inseminate de acizi grasi esentiali unei stari optime de sanatate (Omega 3), de minerale si vitamine, de aminoacizi (in special semintele de chia). Se presara pe salate, pe sandviciuri, in supe, la final. Condimentele sunt surse de vitamine si de antioxidanti (verdeturi proaspete puse peste mancare dupa prepararea termica, oregano uscat, boia dulce si iute, piper, care dubleaza absorbtia nutrientilor dintr-un preparat, turmeric, cumin, curry).



Ultimile din

Privacy Policy Settings

Mergi la SUS