Informatii utile! Curiozitati si stiri din intreaga lume.

Examinator auto: ”Lucrăm sub o presiune fantastică. Nu vrem să avem pe conștiință victimele accidentelor rutiere”

in ExtraNews de

Scrisoare deschisă a unui grup de examinatori auto:

”Din motive lesne de inteles nu ne putem adresa dumneavoastra decat ca niste anonimi, deoarece , dupa ce veti vedea ce avem de spus, ne asteptam ca uniimanageri ai sistemului sa incerce masuri represive asupra noastra decat sa-si evalueze propria neputinta si incompetenta.

Intr-un mod cat mai corect si real a fost mediatizat in spatiul public situatia candidatilor care vor obtinerea unui permis de conducere si care asteapta luni de zile pana sa-l obtina, dar niciodata nu ati prezentat situatia celor care fac posibil acest lucru, a celor care ii examineaza, problemele cu care se confrunta acestia. Oare este vina lor ca se trec luni bune intre” sala” si traseu?

In cadrul institutiilor care se ocupa de inmatriculari auto si permise de conducere exista acea componenta, un compartiment( odata a fost „birou” asa cum ar fi normal) care se ocupa de obtinerea permiselor auto si care incearca intr-un mod cat mai profesionist si obiectiv sa promoveze la volan pe drumul public conducatori auto cat mai bine pregatiti. Toti vorbesc de timpii mari de asteptare, dar un numar de candidati cat mai mare pentru fiecare examinator in parte credeti ca este solutia optima?

Ei bine, nu. Calitatea primeaza. Timpii de examen sunt minim 25 min. la categoria B si 45 min. la categoriile C, CE si D. Numarul de examinatori este insuficient, iar cei existenti sunt incarcati cu un numar prea mare de candidati in fiecare zi. O pauza de masa, un mers la toaleta, un concediu de odihna sunt niste lucruri normale?

Pentru majoritatea oamenilor da, nu si pentru examinatori. Examinam zilnic 14-16 candidati la categ.B si 8 la categ. C, CE si D, de multe ori fiind tentati sa nu mai avem rabdare cu acestia, poate unii conduc bine dar starea emotionala ii doboara, insa presiunea timpului ne face sa nu mai avem rabdare cu ei, poate unii nu conduc chiar atat de convingator si ar fi necesar o evaluare mai indelungata de 10-15 min. in plus, dar aceeasi presiune a timpului ne face sa ne oprim si sa adunam sec niste puncte de penalizare si un calificativ de admis care ne pune ceva semne de intrebare.

De cele mai multe ori nu mergem la masa, nu avem timp nici macar sa mergem mai des la o toaleta, de concedii programate nici nu poate fi vorba, doar franturi, cu multe zile restante pentru anul urmator, iar de stat peste program fara a fi platiti, adunam o luna de munca cel putin intr-un an. Si noi ca toti oamenii avem familii, copii, probleme personale, soti si sotii care ne mai vor si pe acasa nu doar „casatoriti” cu serviciul.

Fiecare candidat se asteapta sa vada dimineata un politist examinator odihnit, care ii vorbeste respectuos, care nu da semne de oboseala, care este cat mai obiectiv, zambitor si plin de amabilitate, adica in slujba lui. Pentru asta, avand in vedere conditiile in care ne desfasuram activitatea, ar trebui angajati roboti.

La nivelul serviciiilor de permise, cat si in restul structurilor M.A.I., s-au pensionat lucratori. Unii poate ar mai fi ramas o perioada de timp , dar nu au fost stimulati in acest sens. Exista un stimulent salarial de 50% pentru activitati de exceptie, asa numitul salariu „guvernamental”, dar pe care il iau doar SEFII, doar ei muncesc. Examinatorii nu beneficiaza de incadrarea in conditii de munca speciale( asa numitele” 6 luni la an”), desi acestia se expun zilnic riscurilor si pericolelor, sa nu mai vorbim de faptul ca sunt cei mai expusi coruptiei, poate din toate structurile M.A.I. De conditii de munca speciale beneficiaza doar SEFII, la ei este pericolul nu latalpasi. In unele institutii lucratorii au castigat DEFINITIV acest drept in instanta .(si totusi nu se pune in aplicare, de ce?)

Continuarea articolului pe observatorulph.ro

Ultimile din

Mergi la SUS