Informatii utile! Curiozitati si stiri din intreaga lume.

DUREREA SEVERĂ DE SPATE – SIMPTOME, CAUZE SI TRATAMENT

in Sanatate de

Durerea de spate te poate surprinde intr-o clipita. Poti fi perfect sanatoasa si te poti trezi deodata tintuita la pat. Alteori, durerea cronica si severa devine un chin si iti dicteaza unde sa mergi si cat sa stai.

Coloana vertebrala este principalul sprijin structural al corpului nostru. Trebuie sa fie suficient de stabila si puternica sa te mentina in pozitie verticala, dar suficient de flexibila pentru a facilita miscarea. Deci, nu este o surpriza faptul ca multi oameni au probleme in aceasta zona din cand in cand. Totusi, daca respectam niste reguli simple si urmam un tratament, multi ne-am putea bucura de o viata activa un timp indelungat.

CAUZE

Durerea poate fi cauzata de muschi suprasolicitati, ligamente si tendoane inflamate sau de discuri dislocate. Uneori, simti si alte probleme ale spatelui. Dar, alteori, problemele se dezvolta in timp. De multe ori, noi suntem de vina pentru durerile de spate pe care le simtim. Le provocam prin obiceiuri proaste cum ar fi:

*pozitie incorecta – la birou, la televizor, la volan, la scoala etc.

*repeti de prea multe ori aceeasi miscare

*ridicarea incorecta a unor greutati

*accidentele provocate de sporturile de contact

Pot fi de vina si anumite probleme de sanatate, precum: osteoartrita, sarcina da adesea dureri de spate, modificarile hormonalesi cresterea in greutate pun noi forme de stres asupra coloanei vertebrale. Uneori, spatele te doare fara niciun motiv clar (dureri de spate nespecifice). In acest caz ar putea sa fie muschii neantrenati.

CAND SA MERGI LAMEDIC

Durerile sunt doar un semn ca ceva se intampla cu spatele. Mergi de urgenta la medic daca ai si urmatoarele simptome: radiatii dureroase, amorteala, furnicaturi la picioare sau brate, stare de slabiciune generala.

Programeaza o consultatie daca ai dureri: dupa ce te ranesti, cazi sau ai un accident; atunci cand durerea nu te lasa sa-ti desfasori activitatea in mod normal; in cazul in care dureaza mai mult de 6 saptamani sau se agraveaza.

CE POTI FACE

Dozeaza efortul. Pe cat posibil, atunci cand simti ca ai obosit, opreste-te din ceea ce faci si mergi sa te intinzi sau stai relaxata pe un scaun cat mai comod. Ramai cat timp e necesar ca sa te refaci.

Daca ai nevoie, foloseste un baston care va reduce presiunea greutati pe articulatie.

Nu evita exercitiul fizic moderat. Cele mai indicate sunt inotul, gimnastica pentru muschii spatelui, abdominali si ai picioarelor, yoga. Intreaba-ti medicul despre care este cea mai potrivita forma de miscare pentru tine.

Mergi la kinetoterapie si masaj.

Foloseste unguente antiinflamatorii locale, pentru diminuarea durerii si relaxarea musulara.


Ultimile din

Mergi la SUS