Construcția gării din Galați, a început acum aproape 28 de ani. Proiectul de atunci prevedea pe lângă dărâmarea vechii clădiri, să fie reabilitate peroanele.
După atâta amar de vreme, în sfârșit,s-a deschis accesul publicului la primele două linii ale gării, dar nemulțumirile călătorilor au început deja să apară.
Gălățenii care călătoresc cu trenul sunt nemulțumiți de diferența prea mare de nivel dintre marginea peronului și linia de cale ferată (de aproximativ 1,20 metri). Practic, peronul este adesea mai înalt decât trenul, vă dați seama cât de greu se face deschiderea ușilor care nu sunt culisante.
Călătorii sunt nevoiți să coboare, pentru a-și putea ocupa locul în tren, iar atunci când coboară, oamenii de fapt trebuie să urce.
Un cetățean, care apreciază frumosul aparent al gării, explică cât de greu se deschid ușile:”Nu toate se trag, pe unele le mai și împingi în exterior și din cauza diferenței de nivel se lovesc de marginea peronului” și mai spune „că e greu de coborât pentru cei în căruț, în cârje, chiar și pentru bătrâni”.
Și pentru că Dorel face treabă bună, la peroanele modernizate, aproape lipsesc scaunele de așteptare(sunt doar vreo opt scăunele).
Lucrările nu sunt încă finalizate(au trecut doar aproape 28 de ani) și pasarelele sunt deschise doar pe jumătate. În partea dreaptă(cum urci pe pasarelă), pot să fie văzuți muncitori care lucrează la montarea scărilor rulante, însă acestea sunt doar pentru urcare. Coborârea se va face tot pe vechile scări. Liftul, relativ spațios, a fost făcut special pentru cei care nu pot folosi scările, putând intra în el, concomitent, trei persoane în scaun cu rotile.
Până acum, s-au cheltuit circa 65 de milioane de lei din cele 80 prevăzute pentru investiție, dar pentru ca Dorel să lovească până la capăt, nu se știe în câți ani, ar mai trebui încă circa 60 de milioane de lei.