Informatii utile! Curiozitati si stiri din intreaga lume.

Cum a ajuns Ungaria în schema exploatării hidrocarburilor românești

in ExtraNews

Aflam în februarie, mai exact luni, 5 februarie 2018, că ministrul de Externe Teodor Meleșcanu, Liviu Dragnea și Călin Popescu Tăriceanu s-au întâlnit în București cu ministrul de Externe maghiar Péter Szijjártó, care a afirmat că firmele ungare sunt pregătite să achiziționeze întregul volum de gaze, adică 4,4  miliarde de metri cubi, care va ajunge la vecinii noștri prin gazoductul BRUA. Premierul maghiar Viktor Orban a întărit spusele ministrului de Externe de la Budapesta, afirmând că Ungaria își va spori securitatea energetică cu gaz românesc extras din Marea Neagră, deși MAE de la Bucurest, destul de târziu, la două zile distanță, negase existența vreunei înțelegeri semnate cu ungurii.
Dintr-o expunere de evenimente prezentată de site-ul Ziare.com aflăm de fapt cum Ungaria a intrat în extrem de bănoasa schemă a exploatării hidrocarburilor românești:

„– pe 9 septembrie 2016, la Budapesta, Transgaz a semnat contractul prin care a primit finanțarea de 179,4 de milioane de euro de la Uniunea Europeană pentru secțiunea românească a conductei BRUA (Bulgaria-România-Ungaria-Austria);
– pe 16 mai 2017, Petru Văduva, directorul general al Transgaz demisionează „din motive personale”, fiind înlocuit cu Ion Sterian, până atunci președinte al Consiliului de Administrație al Transgaz; ministrul Economiei, patronul Transgaz, era un alt brăilean (ca și Sterian) celebru, Mihai Tudose, cel care, din postura de premier avea să amenințe cu spânzurătoarea pe secuii care ar fi arborat steagul așa-zisului Ținut Secuiesc;
– pe 21 iulie 2017, FGSZ (operatorul maghiar de transport gaze, parte a grupului MOL) anunța Comisia Europeană că proiectata conductă BRUA, susținută și finanțată de Bruxelles, nu va mai ajunge până în Austria, ci se va opri în Ungaria;
Transgaz era informată, se pare, despre intenția Ungariei de cel puțin două zile, când a semnat un memorandum de înțelegere privind coridorul vertical de transport al gazelor naturale. Memorandumul a fost semnat cu operatorul ungar FGSZ, în condițiile în care acesta ar fi anunțat că dorește limitarea transportului gazelor pe teritoriul său, nu mai departe până în Austria. De altfel, la adresa de pe site-ul Transgaz continutul acestui document nu mai este disponibil public!!!
– pe 22 iulie 2017, însă, Sterian se declara inocent: «Suntem în faza de finalizare a licitațiilor și, în octombrie, de desemnare a ordinii de începere a lucrărilor. Nu este pus în pericol contractul de finanțare de 180 de milioane de euro, acordat de către Comisia Europeană. Omologul Transgaz din Ungaria, FGSZ, a luat decizia de investiție în martie, prin care confirmă la capacitate fermă de river-flow între Ungaria și România de 1,75 miliarde de metri cubi». Problema este la BRUA 2, care ar trebui să ajungă de la capacitatea de 1,75 mld. de metri cubi pe an la 4,4 mld. de metri cubi. «FGSZ ne-au adus la cunoștință că ei vor confirma capacitatea fermă la granița Ungaria-România de 4,4 mld. de metri cubi, dar vor redimensiona investițiile pe teritoriul Ungariei, afirmând că ei au capacități existente de transport»”.

Adevărul șocant al prezentului este că: rezervele offshore de gaze naturale ale României nu mai sunt ale noastre.
Odată ce Cameră Deputaților își va da votul final și noua Lege offshore intră în vigoare, statul român va fi obligat să înghețe nivelul redevențelor la nivelul anului 2018, să renunțe la impozitarea oricărui venit suplimentar obținut de către o companie sau alta care exploatează gaze naturale în Marea Neagră și ceea ce este mai grav, va fi constrâns să returneze companiei respective orice impozit ar fi aplicat pe veniturile suplimentare.

(Foto:Stirile Pro TV)


Loading...

Ultimile din

Privacy Policy Settings

Mergi la SUS