Creste mai peste tot, pe campuri si prin curti. Ignorata sau apreciata, dupa caz, aceasta planta poate constitui un chilipir. Cum sa faci mii de euro cu o planta care creste pe toate drumurile.
Astfel, antreprenorul Codrut Morosanu cultiva menta si a infiintat propriul brand „Fabrica De Menta” pe care vrea sa-l extinda in sistem de parteneriat.
Morosanu spune ca investitia initiala este de circa 25 de euro pe metrul patrat, iar spatiul necesar este de minimum 1000 mp, adica o investitie initiala de 25.000 de euro. Nu exista alte costuri precum redeventa lunara, contributie la bugetul de marketing sau taxa de franciza.
De altfel, in prezent exista trei parteneri care cultiva menta in trei orase, Targoviste, Bucuresti si Constanta, si impreuna estimeaza venituri de 30.000 de euro in 2017. Antreprenorul a avut o cifra de afaceri de peste 747.000 de lei ( 16.000 de euro) si un profit net de peste 61.000 de lei, potrivit businessmagazin.
Profitul unei afaceri cu mentă depinde de modul în care cultivatorul reușește să își promoveze recolta. Se poate opta pentru comerțul online sau cel tradițional – într-o piață agroalimentară, în rândul rudelor și vecinilor sau la hipermarketuri și supermarketuri. În cazul ultimelor opțiuni, trebuie să se asigure satisfacerea unei cereri lunare stabile, întrucât e nevoie de furnizarea unor cantități constante. Un client sigur poate deveni, însă, orice terasă care servește cocktailuri sau restaurantele unde menta poate fi adăugată pentru frăgezirea și aromatizarea anumitor cărnuri.
Mai mult, menta este folosită și în diverse aranjamente florale, datorită florilor de culoare roz-violacee pe care le face când ajunge la maturitate, așa că se pot trece pe lista de posibili beneficiari și florăriile sau firmele care organizează diverse evenimente: nunți, botezuri, petreceri private.
În fine, cofetăriile sau fabricile de dulciuri ar putea fi interesate de aromata plantă care intră și în compoziție anumitor prăjituri sau torturi. O altă variantă, mai ales în cazul în care aveți perioade în care nu reușiți să vindeți tot ce produceți, este să uscați frunzele: dintr-un 1 kg de mentă crudă rezultă aproximativ 200 g de mentă uscată, care se păstrează în pungi de hârtie, în camere lipsite de umiditate și răcoroase.
Indiferent de ce metodă de vânzare alegeți este bine de știut că prețul unui kilogram de mentă proaspătă pornește de la 45 de lei și poate să sară și de 70 de lei. Dacă o vindeți în ghiveci atunci prețul este undeva la 12 lei bucata, ceea ce înseamnă că profitul scade având în vedere că, așa cum am spus, un ghiveci costă în jur de 6 lei.
De precizat că principalul avantaj al începerii unei astfel de afaceri este faptul că activitatea se desfășoară de acasă, în timpul liber, în paralel cu locul actual de muncă sau poate fi o preocupare extrem de plăcută la vârsta pensionării. Nu trebuie să omitem nici faptul că șansele de dezvoltare sunt numeroase și că în momentul de față există pe piață cultivatori care au plecat de la un simplu ghiveci și au ajuns să cultive peste 1.000 de metri pătrați cu mentă!
Cercetatorii sunt increzatori ca uleiul de menta va fi utilizat, sub forma de vapori, in inhibarea dezvoltarii bacteriilor, in industria alimentara. Cercetatorii explica faptul ca uleiurile vegetale au caracter lipofil, ceea ce inseamna ca sunt atrase de grasimi, iar in membrana celulara a bacteriilor se gaseste destula grasime. In acest fel, moleculele din aceste uleiuri se ataseaza de moleculele de grasime din membrana celulara a bacteriilor cauzand scurgeri de membrana (membrana nu mai poate acoperi si moleculele de grasime si pe cele din uleiurile esentiale). Aceste scurgeri pot ucide, in cele din urma, bacteria.