Informatii utile! Curiozitati si stiri din intreaga lume.

Ce inseamna omega – 3 pentru creier?

in Sanatate

Acizii grasi omega – 3 contribuie la starea de sanatate a inimii si creierului, dar au si calitati anti-depresive.

Nu-i mancam in cantitate suficienta, dar organismul nostru este innebunit dupa ei. Acesti acizi grasi esentiali polinesaturati sunt puternic antidepresivi si stabilizatori pentru dispozitia noastra. Pornind de la principiul ca 60% din creierul nostru este alcatuit din acizi grasi, un aport de omega-3 ar permite, in opinia specialistilor, normalizarea functionarii creierului nostru emotional. Cu alte cuvinte, ar constitui un puternic reconfortant psihic.

Omega-3 au un atu: foarte flexibil, ei permit o comunicare optima intre toate celulele si dau sangelui o fluiditate maxima. Ceea ce inseamna ca au toate calitatile. Practice, ei sunt factorii polivalenti care ne asigura starea de bine. Sunt niste aparatori formidabili ai sistemului imunitar, protejeaza inima si vasele de vange si detin un rol important in dezvoltarea cerebrala, a memoriei si in intretinerea vederii. Omega-3 ar putea preveni aparitia cancerului la san si a afectiunilor inflamatorii. Singurul punct slab este faptul ca organismul nostru nu ii poate produce. Asadar, noi trebuie sa ii cautam…in farfurie.

IN ULEI SAU PE ABURI?

Cu cat pestele este mai gras, cu atat este mai bun pentru neuronii nostril, pentru echilibrul nervos. Somonul, macroul, heringii, pastravul, calcanul, ansoa si sardinele ofera cel mai mult omega-3.  Atentie, congelarea prelungita, timp de mai multe luni, duce la degradarea progresiva a acizilor grasi, in schimb, in conserva, ei isi pastreaza toate proprietatile. Pentru a va asigura aportul necesar de acizi grasi omega-3, este suficient sa consumati saptamanal o cutie de sardine in ulei de masline .

A ne hrani cum trebuie creierul inseamna sa punem ceec ce trebuie in cosul de cumparaturi:

  • Peste gras (cel putin o data pe saptamana).
  • Oua ecologice (sunt mai bogate in acizi grasi nesaturati).
  • Pentru gatit, folositi ulei de masline sau de arahide.
  • Pentru salata folositi uleiul de rapita (cel mai echilibrat), de floarea-soarelui, de masline, de soia si de nuca (prima presare, la rece).

Loading...

Ultimile din

Privacy Policy Settings

Mergi la SUS