Cum socializarea și schimbul de idei s-au mutat din cafenele, piețe publice sau ziare în mediul online, astăzi tot mai mulți oameni aleg să asculte podcasturi pentru a se distra sau pentru a se informa în timp ce sunt la birou, acasă sau în mijloacele de transport în comun.
Un podcast poate fi înregistrarea audio a unui interviu, a unui moment comic, a unei povești sau a unei dezbateri și este de obicei mai lung decât emisiunile radio, nefiind întrerupt de reclame, ceea ce îl face mai căutat de public.
Dacă ai o voce plăcută, o dicție bună și îți place să dezbați pe un anumit subiect, mai degrabă decât să scrii sau să editezi conținut video, atunci ai toate șansele ca podcastul tău să fie un succes. În plus, pentru tinerii care doresc o carieră în radio, a avea un un astfel de material propriu poate conta enorm la CV-ul de angajare.
Iată mai jos cei 5 pași esențiali pentru un podcast reușit:
- Subiect Interesant
Pentru a avea succes pe termen lung, este de preferat ca atunci când selectezi din ideile rezultate în urma unui brainstorming, să alegi acele topicuri de care ești realmente interesat în viața ta. Poate fi vorba de munca ta sau de o pasiune din copilărie, de un hobby pe care îl practici frecvent și despre care ai cunoștințe deja fixate. Subiectul podcastului este, în mod ideal, cât mai original. Pentru a te convinge că ai o idee bună, poți căuta mai întâi ce alte emisiuni audio există deja pe tema aleasă de tine.
- Prezentare
Al doilea pas se referă la promovare și la felul în care alegi să denumești și să distribui podcastul odată ce îl vei fi înregistrat și editat. Te poți ocupa de crearea unei pagini de Facebook și a unui profil de Soundcloud, unde să urci înregistrările și să anunți conținutul fiecărui episod. Feedback-ul primit de la publicul tău te va ajuta să-ți cizelezi munca și să alegi subiecte de interes pe viitor.
- Echipament audio
Partea tehnică este foarte importantă, deoarece calitatea sunetului primează atunci când oferi 40-50 minute de înregistrare audio publicului tău. Ai nevoie de un microfon de calitate, care să elimine zgomotul de fundal, și de căști pentru ca tu sau invitații tăi să puteți auzi propria voce atunci când se înregistrează.
Pentru o redare mai bună a părților muzicale, dacă alegi să introduci asemenea momente, vezi aici mai multe modele de amplificatoare profesionale, care îmbunătățesc calitatea sunetului din boxe.
- Înregistrări Frecvente/ Consecvență
La fel ca în cazul blogurilor, al vlogurilor și al oricăror materiale de entertainment, urmăritorii podcastului tău vor dori să asculte cât mai multe episoade, iar pentru aceasta trebuie să te asiguri că postezi frecvent și ești consecvent în a livra conținut nou săptămânal sau lunar.
Perseverența aduce succes pe termen lung oricărui podcast și îl poți lua ca exemplu pe celebrul Joe Rogan, care a dedicat 10 ani perfecționării materialelor sale.
- Varietatea invitaților
Pentru a oferi mereu perspective noi asupra topicurilor pe care le abordezi în podcast, poți alege să variezi invitații pe care îi aduci în emisiunea ta audio. Te poți orienta fie după tipul interacțiunii pe care o aveți, fie după perspectiva originală pe care aceștia o au în discuția voastră. Ideal este să alegi persoane cu care știi că poți fi relaxat și productiv în conversație, pentru că energia pozitivă se va transmite și către ascultătorii tăi.
Aceste cinci aspecte sunt esențiale pentru reușita podcastului tău și pot avea un impact major în competiția cu alți creatori de conținut din mediul online.